Ale!

Ilmoituskampanja

Alkaen: 31,00  / vuosi

Markkinoiden ylivoimaisesti edullisin, tarpeisiinne räätälöitävä ilmoituskampanja Rajatiedon Yhteistyö ry:ltä nyt vain pääsylipun hinnalla – kampanja tarjoaa teille portaalin näyttäväksi osaksi Hengen ja Tiedon messujen tarjontaa!

Saatte juuri tarpeisiinne sopivan ilmoituskampanjan, jossa yhdistyvät luovalla tavalla edullisen verkkosivutilan, messulehden ilmoitusten, kauppapaikan, hakemistopalvelun, messujen kohtaamispisteen ja tietoiskujen usein parhaina pidetyt puolet valitsemillanne painopisteillä. Palvelu sopii erinomaisesti pienemmille rajatiedon yhteisöille ja elinkeinonharjoittajille, oman messuohjelman vetäjille ja esiintyjille, palveluntarjoajille tai vaikkapa vain uusia rajatiedon ystäviä etsiville.

Ilmoituskampanjan avulla saavutatte uusia asiakasryhmiä messusivuillamme, Hengen ja Tiedon messujen messujulkaisussa sekä sähköpostiviestinnässä. Kampanjan ilmoitusaineisolle avataan sen käynnistymisen yhteydessä oma kampanjasivu näytteilleasettajagalleriaan tai sen rinnalle avattavaan henkilögalleriaan. Lisäksi kaikkiin kampanjoihin sisältyy rivi-ilmoitus messulehden näytteilleasettajahakemistoon tai esiintyjähakemistoon. Lehden painos on ollut yleensä noin 5000 ja se julkaistaan myös sähköisenä versiona. Verkkosivuilla vierailijoita on kymmeniä tuhansia vuodessa.

Voitte valita teille parhaiten sopivan kampanjan kahdeksasta erityyppisestä vaihtoehdosta, joihin sisältyy edellä mainittujen lisäksi:
  • Tarjouskampanja (21,77€ + ALV 24%) sisältää kampanjasivulle ja kauppapaikkaamme perustettavan virtuaalisen myyntipisteen, josta kävijämme ohjataan sivuillenne ostamaan valitsemaanne myyntiartikkelia. Kampanjaan sisältyy määräaikainen enintään 2 kuukautta voimassa oleva tarjoushinta ja kauppapaikalla julkaistava mahdollinen tarjouksen kampanjakoodi, jolla tarjouksen voi lunastaa. Voitte lisäksi kohdentaa erikoistarjouksen Rajatiedon Yhteistyön jäsenille ja itse valitsemallenne omalle kohderyhmälle erillisellä kampanjakoodilla, joka voi olla voimassa vaikka ympäri vuoden.
  • Kohdennettu tarjouskampanja (21,77€ + 250€ + ALV 24%) sisältää laajennetun ilmoitustilan messulehteen ja messusivuille sekä kampanjasivulle ja kauppapaikkaamme perustettavan virtuaalisen myyntipisteen, josta kävijämme ohjataan sivuillenne ostamaan valitsemaanne myyntiartikkelia. Kampanjaan sisältyy määräaikainen enintään 2 kuukautta voimassa oleva tarjoushinta ja mahdollinen tarjouksen kampanjakoodi, jolla tarjouksen voi lunastaa. Voimme lisäksi osana asiakkaillemme kohdennettua viestintäkampanjointia lisätä asiakasviesteihimme erillisen kampanjakoodi, jolla erikoishinta on lunastettavissa sen voimassaoloaikana ja tieto siitä ketkä voivat erikoishinnan lunastaa, jos se on saatavilla myös omalle kohderyhmällenne. Viestintäkampanja tavoittaa vuosittain noin 800-2000 henkilöä.
  • Promokampanja (21,77€ + ALV 24%) sisältää kampanjasivulle ja tapahtumakalenteriimme avattavan tapahtumasivun, jossa voitte tarjota tietoa ja ennakkolippuja promokampanjaan valitsemanne esiintyjän ohjelmasta.
  • Kohdennettu promokampanja (21,77€ + 250€ + ALV 24%) sisältää laajennetun ilmoitustilan messulehteen ja messusivuille sekä kampanjasivulle ja tapahtumakalenteriimme perustettavan tapahtumasivun, jossa voitte tarjota tietoa ja ennakkolippuja promokampanjaan valitsemanne esiintyjän ohjelmasta. Lisäksi saatte messulehdestämme ilmoitustilan ohjelmakaavion julkaisemista varten, jossa voitte mainostaa järjestämäänne ohjelmaa koko viikonlopulta.
  • Henkilökampanja tai myyntikampanja mainoksella (15,32€ + ALV 24%) on huokeampi vaihtoehto sisältäen ilmoitustilaa mainokselle, kuvitukselle ja muulle ilmoitusaineistolle.
  • Messuasiakkaan ilmoituskampanja (12,5€ + messupaikan veroton hinta + ALV 24%) tarjoaa mahdollisuuden yhdistää kiteytetyn mainoskampanjan messupaikan tai ohjelma-ajan tilaukseen, sisältäen laajennetun ilmoitustilan messulehteen ja messusivuille. Saatte kaupan päälle myös logonne messujen etusivujen yhteyteen.
  • Laajennettu ilmoituskampanja (21,77€ + 12,5€ + ALV 24%) tarjoaa mahdollisuuden yhdistää kahden ilmoituskampanjan ominaisuudet yhteen pakettiin (promokampanja mainoksella tai tarjouskampanja mainoksella), sisältäen laajennetun ilmoitustilan messulehteen ja messusivuille.
Voitte lisäksi saada kampanjallenne lisänäkyvyyttä korostuksella erikoishintaan:
  • Ilmoituskampanja korostuksella (15,32€-21,77€ + 27€ + ALV 24%) sisältää lisänäkyvyyttä messulehdessä julkaistavalle kampanjan rivi-ilmoitukselle korostamalla se värillisellä taustalla sekä otsikkokuvalla (logolla tai kasvokuvalla). Kaupan päälle korostuksen ostajille tarjoamme 2022 asiakkaillemme mahdollisuuden asettaa näkyville postituslistan liittymislomakkeen näytteilleasettajagalleriaan tai henkilögalleriaan sekä logonne messujen etusivujen yhteyteen.
  • Laajennettu ilmoituskampanja korostuksella (21,77€ + 12,5€ + 27€ + ALV 24%) tarjoaa mahdollisuuden yhdistää kahden ilmoituskampanjan ominaisuudet yhteen pakettiin sekä lisänäkyvyyden korostamalla messulehdessä julkaistavan rivi-ilmoituksen värillisellä taustalla ja otsikkokuvalla, sisältäen laajennetun ilmoitustilan messulehteen ja verkkosivuille. Kaupan päälle korostuksen ostajille tarjoamme 2022 asiakkaillemme mahdollisuuden asettaa näkyville postituslistan liittymislomakkeen näytteilleasettajagalleriaan tai henkilögalleriaan sekä logonne messujen etusivujen yhteyteen.
  • Kohdennettu ilmoituskampanja korostuksella (21,77€ + 250€ + 27€ + ALV 24%) tarjoaa mahdollisuuden lisätä kohdennetun tarjouskampanjan tai promokampanjan näkyvyyttä korostamalla messulehdessä julkaistavaa rivi-ilmoitusta värillisellä taustalla ja otsikkokuvalla, sisältäen laajennetun ilmoitustilan messulehteen ja verkkosivuille. Kaupan päälle korostuksen ostajille tarjoamme 2022 asiakkaillemme mahdollisuuden asettaa näkyville postituslistan liittymislomakkeen näytteilleasettajagalleriaan tai henkilögalleriaan sekä logonne messujen etusivujen yhteyteen.

Kampanjasivujen ilmoitusaineiston sisällöstä löydät tarkempia tietoja alla olevasta tarkemmasta tuotekuvauksesta. Messulehden ilmoituksiin sisältyy messuosaston tai henkilön nimi, lyhyt noin 10 sanan esittäytyminen, yhteystiedot ja kotisivut. Messupaikan tai ohjelma-ajan tilaajille sekä laajennetun ilmoituskampanjan ostaneille tarjottavaan laajennettuun ilmoitustilaan saa lisäksi henkilön tittelin tai alaotsikon, mahdollisen kattojärjestön tai taustaryhmän nimen, mahdolliset palvelu-/aukioloajat, yhteyshenkilön nimen sekä tarvittaessa toisen puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Lisäksi toimitus valitsee lehteen ohjelma-aikojen tiedot. Nämä ohjelmakartat ovat perinteisesti sisältäneet esiintyjän tai esiintyjien nimet + mahdollisesti myös titteli(t), ohjelman otsikon tai aiheen, sen tyypin ja mahdollisen hinnan, esityksen lyhyen kuvauksen, esitysajat ja -tilat, tapahtuman WWW-osoitteen sekä järjestäjän nimen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron +  mahdollisen messuosaston paikkanumeron.

Virtuaalisella myyntipisteellä voitte kampanjan perustietojen lisäksi julkaista kampanjan sanoman kiteyttävän otsikon (nimen tai iskulauseen) ja enintään noin 20 sanan lyhyen kuvailun lisäksi kuvitusta, yksityiskohtaisempia erittelyjä tuotteista/palveluista sekä tiedot niiden hinnasta/mahdollisesta määräaikaisesta tarjoushinnasta, erikoistarjouksen suuruudesta ja mahdollisista toimituskuluista. Tuotteisiin tai palveluihin kannattaa liittää myös kampanjakoodit, jolla vain kävijät voivat käyttää tarjouksia ja voitte samalla paremmin seurata moniko tarjouksen hyödyntäjistä tulee sivujemme kautta. Kampanjakoodia voidaan lisämaksusta hyödyntää kohdennetussa viestintäkampanjassa. Voimme liittää virtuaaliseen myyntipisteeseen mukaan myös tiedonhakua helpottavia avainsanoja. Sivun loppuun tulee painike asiakkaan ilmoittamalla tekstillä ja linkillä, josta kävijä voi tehdä varsinaisen ostoksen tai ottaa yhteyttä ostoksen tekemiseksi.

Tapahtumakalenterissa voitte julkaista enintään 4 ohjelmaa esiintyjäkampanjaa kohden. Esityksistä voitte lähettää kampanjasivulla ja tapahtumasivulla julkaistavaksi messulehteen tulevien perustietojen lisäksi esityksistä muutaman lauseen ingressin, kansikuvan, tarvittaessa lyhyen kuvauksen järjestäjästä (jos ei esiintyjä itse tai messuosaston varannut näytteilleasettaja) ja enintään 2800 merkin ohjelmakuvauksen – tai 500 merkin kuvauksen, jos kyse on toisena samana päivänä järjestettävästä lisäohjelmasta.

Verkkokauppamme pyytää kuhunkin kampanjatyyppiin tarvittavat tiedot osana laajennetun tilauslomakkeen täyttämistä kassalla. Tiedot voi lähettää messutoimistolle myös sähköpostitse tai erillisten lomakkeiden välityksellä.

Kampanjaa koskeva jatkuva tilaus maksetaan vuodeksi kerrallaan, jonka jälkeen kampanjan voi uusia. Rajatiedon Yhteistyö ry:n jäsenet saavat -10% alennuksen tuotteen loppusummasta mahdollisia lisämaksuja lukuunottamatta. Alennuksen saaminen edellyttää rekisteröitymistä jäseneksi ja jäsenmaksun maksamista ennen tilauksen tekemistä. Tilauksen hintaan sisältyy alv 24%. 

Tarkempia tietoja sekä ohjeita ilmoituskampanjan toteuttamisesta, kampanjaa varten pyydettävistä tiedoista ja niiden lähettämisestä löydätte alla olevasta kuvauksesta sekä ilmoitusaineiston lähettämistä koskevista ohjeista. Myös messutoimisto vastaa mielellään Hengen ja Tiedon messujen asiakkaiden kyselyihin: info@rajatieto.fi tai puh. 044 9792544Messutoimisto on normaalisti avoinna (arkipyhiä lukuun ottamatta) ke-pe 12-18 ja la 12-14, heinäkuussa kuitenkin vain lauantaisin.

Alla olevasta pudotusvalikosta voitte valita haluamanne ilmoituskampanjan. Valikon alle avautuu valittaessa lyhyt kuvaus kunkin kampanjan sisällöstä. Voitte myös tutustua tarvittaessa verkkokaupan käyttöohjeisiin.

Tyhjennä

Voitte halutessanne korostaa kampanjaasi ja lisätä näin ilmoituskampanjan näkyvyyttä. Näkyvyyden lisääminen tapahtuu korostamalla messulehden ilmoitusta värillisellä taustalla sekä otsikkokuvalla (myyntikampanjassa logo ja henkilökampanjassa kasvokuva). Korostuksen hinta on 27€ + ALV 24%. Valitse tässä haluamasi värillinen tausta – logon ja messulehdessä julkaistavan ilmoitusaineiston voitte lähettää täyttäessänne tilauslomakkeen ilmoitusaineistoa koskevat kohdat verkkokaupan kassalla. Kaupan päälle tarjoamme teille mahdollisuuden upottaa postituslistanne liittymislomakkeen näytteilleasettajagalleriaan tai esiintyjägalleriaan. Voimme myös lisätä logonne tai otsikkokuvanne messujen etusivun yhteyteen.

None Vaalean violetti tausta +33,50 € Vaalean vihreä tausta +33,50 € Vaalean sininen tausta +33,50 € Keltainen tausta +33,50 € Sateenkaaritausta +33,50 €

Jos haluat ostaa laajennetun ilmoituskampanjan hintaan 12,5€ + ALV 24%, valitse ensin yllä olevasta pudotusvalikosta virtuaalinen myyntikampanja tai esiintyjän henkilökampanja. Kirjoita sen jälkeen tähän enintään 200 merkin mainoslause ja loppuun enintään 50 merkin WWW-osoite, joka lisätään mainoslauseen linkiksi. Laajennetussa ilmoituskampanjassa yhdistyvät kahden ilmoituskampanjan ominaisuudet yhteen pakettiin, sisältäen laajennetun ilmoitustilan messulehteen ja verkkosivuille.

Voitte tarvittaessa varata lisäkulkulipun messuille, joka on voimassa koko viikonlopun ajan. Lisäkulkulippuja voit tarvittaessa tilata myös erikseen verkkokauppamme kautta kappalehintaan 16,36€ + ALV 10%.

None Lisäkulkulippu messuasiakkaalle +18,00 €
Haluatko alennuksen? Saadaksesi alennuksen, sinun on ostettava Vuoden yhteisöjäsenyys Rajatiedon Yhteistyö ry:ssä or Vuoden henkilöjäsenyys Rajatiedon Yhteistyö ry:ssä, ryhdyttävä jäseneksi tai kirjaudu sisään, jos olet jo jäsen, jolloin kaikki Rajatiedon Yhteistyö ry:n tarjoamat jäsenedut ovat käytettävissä.

Kuvaus

Näyttävä ilmoituskampanja saavuttaa tehokkaasti kävijämme Hengen ja Tiedon messuilla, messulehdessä sekä verkossa.

  • Ilmoituskampanjaa on kahta päätyyppiä. Toinen niistä sisältää Hengen ja Tiedon messujen messulehden näytteilleasettajahakemistossa julkaistavan rivi-ilmoituksen sekä verkkosivujen näytteilleasettajagalleriaan perustettavan laajemman kampanjasivun (tarjous/myyntikampanja). Toinen päätyyppi sisältää lyhyen henkilöesittelyn pohjalle rakennetun ilmoituksen messulehden esiintyjähakemistossa ohjelman ajan ja paikan kera sekä verkkosivujen henkilögalleriaan perustettavan laajemman henkilökuvan sisältävän sivun (promo/henkilökampanja).
  • Kummastakin näistä on valittavissa kahta alatyyppiä. Markkinointikampanjat sisältävät edellä mainittujen palveluiden lisäksi joko ostosten tekoa edistävän virtuaalisen myyntipisteen (tarjouskampanja) tai tapahtumakalenteriin lisättäviä ilmoituksia messujen ohjelmatiedoille (promokampanja). Mainoskampanjat sisältävät pelkästään tilan ilmoitusaineistolle omalle tarjonnalle (myyntikampanja mainoksella) tai henkilökohtaisille palveluille (henkilökampanja mainoksella) jos kaipaatte hieman huokeampaa vaihtoehtoa. Tarjouskampanjalla pääsette mukaan messujen kumppanuusohjelmaan ja promokampanjalla osaksi messuohjelmaa.
  • Virtuaaliset myyntipisteet julkaistaan kauppapaikalla ja ohjelmatiedot tapahtumasivuilla. Lisäksi niiden avulla laajennetaan kampanjasivua osaksi ns. kauppagalleriaa (näytteilleasettajagallerian osalta) tai ns. esiintyjägalleriaa (henkilögallerian osalta), riippuen siitä kumpaan päätyyppiin kampanja kuuluu.
  • Virtuaalisten näytteilleasettajien tarjous-/myyntikampanja soveltuu erityisen hyvin kumppaneille, jotka vasta harkitsevat Hengen ja Tiedon messuille tuloa tai joiden toiminnan laajuus ei tällä hetkellä edellytä omaa paikkaa messuilta. Huom: messuille voi myös jonottaa yhteispaikkaa, jos kokonaiselle messupaikalle ei ole tarvetta.
  • Yksityishenkilöille suunnattu promo-/henkilökampanja sopii erityisen hyvin messuasiakkaille, jotka haluavat mainostaa omalla messuosastolla järjestämäänsä ohjelmaa tai omia esityksiään (ilmoitustilaa omille ohjelmille ei sisälly automaattisesti näytteilleasettajapaikan hintaan), useampia esiintyjiä sisältävän ohjelma-ajan järjestäjälle (jokaiseen ohjelma-ajan tilaukseen sisältyy ilmoitustila vain yhden esiintyjälle) sekä henkilökohtaisten palveluiden tarjoajille, jotka vasta harkitsevat Hengen ja Tiedon messuille tuloa tai joiden toiminnan laajuus ei tällä hetkellä edellytä omaa messuosastoa.
  • Messupaikan tai ohjelma-ajan varanneena messuasiakkaana saatte kampanjan ostamalla hieman laajennettua ilmoitustilaa omille tuotteille ja palveluille verrattuna näytteilleasettajapaikan tai ohjelma-ajan hintaan sisältyvään tavanomaiseen ilmoitustilaan. Kampanjan ostaessanne saatte messulehden kampanjaan sisältyvän ilmoitustilan lisäksi lisätietoja ilmoitukseenne kuten tittelin tai alaotsikon, mahdollisen kattojärjestön tai taustaryhmän nimen, palvelu-/aukioloajat, yhteyshenkilön nimen, osoitteen, tarvittaessa kaksi puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta,messuosaston tunnuksen tai ohjelman tyyppi, aika ja paikka sekä verkossa kampanjasivuillenne mainoslauseen ja kampanjasivulle linkitetyn logonne messujen etusivujen yhteyteen. Saatte laajennetun ilmoitustilan myös tilaamalla promokampanjan tai tarjouskampanjan ja ostamalla siihen laajennetun ilmoituskampanjan.
  • Niin ikään ilmoitustilaa voi laajentaa myös tuplailmoituksen muodossa tilatessanne näytteilleasettajana lisäpalveluna promo-/henkilökampanjan omien palveluiden mainostamiseen messulehdessä sekä henkilögalleriassa tai päinvastoin ostaessanne ohjelma-ajan tilaajana lisäpalveluna tarjous-/myyntikampanjan oman tarjonnan laajempaan markkinoimiseen messulehdessä sekä näytteilleasettajagalleriassa. Ostaessanne promo-/henkilökampanjan näytteilleasettajana tai tarjous-/myyntikampanjan esiintyjänä, saatte ilmoituksen sekä näytteilleasettajahakemistoon ja esiintyjähakemistoon, että näytteilleasettajagalleriaan ja henkilögalleriaan. Tuplailmoituksella saatte näytteilleasettajagalleriaan linkitetyn logonne messujen etusivujen yhteyteen, mutta edellä kuvattua laajennettua ilmoitustilaa tuplailmoitukseen ei sisälly.
  • Virtuaalisen myyntipisteen sisältävään ilmoituskampanjaan kannattaa kampanjatyypin nimen mukaisesti liittää normaalihinnan lisäksi tarjoushinta ja/tai mahdollinen kohderyhmälle tarkoitettu erikoishinta. Kohdentamattomia tarjouksia voi olla tyyppiä, jossa alennuksen saa joko ostamalla tuotteen tai käyttämällä tiettyä kampanjakoodia ostotapahtuman yhteydessä. Lisäksi kampanjaan voi sisällyttää myös kohdennetun tarjouksen, jossa asiakas vastaanottaa kohderyhmään kuuluessaan kampanjakoodin, jolla voi lunastaa erikoishinnan käyttöönsä. Tavanomaisessa tarjouskampanjassa erikoishinta koskee vain Rajatiedon Yhteistyön jäseniä. Lisämaksusta kohdennettua tarjousta markinoidaan viestintäkampanjalla, jossa erikoishinnan voi tarjouksen voimassa ollessa lunastaa kaikkeen asiakasviestintäämme liitettävällä kampanjakoodilla.
  • Esiintyjien promokampanjassa voi lähettää esiintyjätietojen ohella julkaistavaksi ohjelmatiedot enintään neljästä esityksestä (lähtökohtaisesti samalta henkilöltä tai henkilön edustamalta ryhmältä, ellei muuta ole sovittu). Kävijöille voi tarjota myös ennakkolippuja, linkitämme lipunmyyntisivun mielellämme kampanjaan (huom: messuorganisaation linjauksen mukaan vain vähintään 2 tuntia kestävät ohjelmanumerot voivat olla maksullisia). Kampanjaan sisältyvällä tapahtumasivuilla näkyy vain yksi lipun hinta, mutta ohjelman esittelytekstissä voi silti mainita erikseen mahdollisista erityisryhmille kohdennetuista alennuslipuista. Lisämaksusta voitte houkutella messuosastolla järjestettäviin esityksiin julkaisemalla oman ohjelmakaavion messulehdessä.
  • Voitte lisäksi ostaa tarvittaessa kampanjalle reilusti lisänäkyvyyttä tilauksen yhteydessä, jolloin messulehdessä julkaistavaa rivi-ilmoitusta korostetaan värillisellä taustalla sekä otsikkokuvalla (logolla tai kasvokuvalla), jonka saatte myös messujen etusivujen yhteyteen. Messulehden painos on ollut viime aikoina 5000 kappaletta. Lisänäkyvyyden voi ostaa kampanjan tilaamisen yhteydessä tarjoushintaan 27€ + ALV 24% – kaupan päälle tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden asettaa näkyville postituslistan liittymislomakkeen näytteilleasettajagalleriaan.
  • Teknisesti alusta tarjoaa myös mahdollisuuden asiakkaalle muokata itse omaa kampanjasivua milloin vain verkkokaupan käyttäjätunnuksilla. Tämä ominaisuus on kuitenkin vasta koekäytössä ja tietoihin tai muihin sisältöihin tehtävät muutokset edellyttävät aina ylläpidon hyväksyntää ennen niiden julkaisua.
  • Hengen ja Tiedon messujen messutoimisto avaa kampanjan noin 14 päivän kuluttua eräpäivästä, maksun ja kampanjan käynnistämisessä tarvittavien tietojen vastaanottamisen jälkeen, ellei tilauksen tiedoissa ole pyydetty ajoittamaan aloitusta myöhemmälle päivämäärälle. Alkamispäivä tulee olla enintään 6 kuukauden sisällä tilauksen tekemisen ajankohdasta.
  • Kampanjassa julkaistavat tiedot pyydetään tilauslomakkeen täyttämisen yhteydessä verkkokaupan kassalla. Osa tiedoista on pakollisia, osan voi periaatteessa lähettää myöhemminkin näytteilleasettajan ilmoitusaineistolle, virtuaaliseen myyntipisteeseen tai esiintyjille suunnattujen sähköisten lomakkeiden/kirjoituspohjien avulla.
  • Jos olette lisäksi kiinnostunut tarjoamaan kampanjatuotteisin tai -palveluihin liittyviä lahjakortteja valikoimiimme, voitte olla sen tiimoilta yhteydessä messutoimistoomme niin voimme keskustella tähän liittyvästä sopimusasiakkuudesta.
  • Ilmoituskampanjaa voi myös halutessa laajentaa täysimittaiseksi messujen mainoskampanjaksi varaamalla edullisen mainoskombon syksyn messulehteen ja Äärettömään – vuonna 2022 kahdeksasosasivun mainoksen voi ostaa yhteishintaan 80€ tai ¼ sivun mainoksen yhteishintaan 150€. Messulehden painos on noin 5000 kappaletta ja jokaisella Äärettömän numeroilla on keskimäärin noin 1500 lukijaa.
  • Julkaistavaksi tarkoitetut aineistot tulisi toimittaa meille seitsemän päivän sisällä tilauksesta tai viimeistään viikkoa ennen kampanjan alkamispäivää, jos olet määritellyt tilauksessa alkamispäivän myöhemmäksi. Mikäli kampanja käynnistyy 30 päivän sisällä Hengen ja Tiedon messuista, tällöin aineisto tulisi toimittaa meille heti. Kampanja katsotaan käynnistyneeksi näiden määräpäivien umpeuduttua, vaikka aineisto toimitettaisiinkin meille myöhässä.

Ilmoituskampanja on fyysisten paikkavarausten tavoin kestotilaus ja se laskutetaan vuosittain, jos haluat jatkaa kampanjaa myös seuraavana vuonna. Kampanjan voi perua milloin vain, vuosimaksua ei kuitenkaan jälkeen päin palauteta kampanjan käynnistyttyä.

Kampanjan uusimisen yhteydessä verkkokauppa lähettää laskun noin kuukautta ennen kampanja-ajan umpeutumista (yksi vuosi), jotta asiakas voisi vahvistaa kampanjan jatkumisen viimeistään siinä vaiheessa, kun kampanja-aika umpeutuu. Mikäli kampanjaa ei vahvisteta seuraavalle vuodelle joko maksamalla kampanjan uusimista koskeva lasku tai vahvistamalla kampanja-ajan jatkamisesta suullisesti, kampanja päättyy automaattisesti sitä koskevan tilauksen purkautuessa.

Mainostamme kampanjoita myös etusivuilla ja muilla keskeisillä sivuillamme sekä messuesitteessä. Alla tarkempia tietoja kampanjan näkyvyydestä.

MITEN ILMOITUSKAMPANJA NÄKYY MESSULEHDESSÄ?
Rajatiedon Yhteistyö ry julkaisee Hengen ja Tiedon messuille sähköisen ja painetun messulehden, jonka painos on yleensä noin 5000 kappaletta. Lisäksi messulehti ilmestyy myös sähköisessä muodossa.

Osana tarjouskampanjaa tai myyntikampanjaa julkaistaan  ilmoitus messulehden näytteilleasettajahakemistossa, jotka on järjestetty messuosaston sijainnin ja tunnuksen mukaan (virtuaaliset messuosastot luokiteltuna erikseen). Ilmoitukseen voidaan sisällyttää kampanjan järjestäjän mahdollisen messuosaston tunnuksen lisäksi nimi/otsikko, lyhyt noin 10 sanan esittely, puhelinnumero, sähköpostiosoite, käynti-/postiosoite, WWW-osoite sekä viittaus mahdollisiin nostoihin tai ilmoituksiin muualla messulehdessä. Lisäksi messulehdessä julkaistavaan näytteilleasettajien aakkoselliseen luetteloon voidaan lisätä asiakkaan ilmoittama vaihtoehtoinen nimi jos vieraamme etsivät messuosastoa eri nimillä.

Osana promo-/henkilökampanjaa vastaavasti julkaistaan messulehden esiintyjähakemistossa ilmoitus, jotka on järjestetty ohjelman ajan ja ohjelmatilan sijainnin mukaan (virtuaaliset palvelut erikseen). Ilmoitusta varten pyydämme esiintyjän tai henkilön nimen, lyhyen noin 10 sanan esittäytymisen, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen ja WWW-osoitteen. Ilmoitus voi sisältää myös ohjelman tyypin (ajan ja paikan yhteydessä) sekä viittaukset mahdollisiin toimituksen valitsemiin tarkempiin ohjelmatietoihin muualla lehdessä. Osana kohdennettua promokampanjaa messulehdessä voidaan julkaista lisäksi ohjelmakartta asiakkaan järjestämästä ohjelmasta. Esiintyjähakemistossa ei julkaista käynti-/postiosoitetta eikä messuosaston numeroa ja näytteilleasettajahakemistossa ei puolestaan viitata esitystietoihin erikseen, ellei kyse ole laajennetusta ilmoituksesta.

Ylempänä kuvatulla laajennetulla ilmoituksella saatte messulehteen myös lisätietoja kuten tittelin tai alaotsikon, mahdollisen kattojärjestön tai taustaryhmän nimen, palvelu-/aukioloajat, yhteyshenkilön nimen sekä tarvittaessa kaksi puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta (näytteilleasettajan yhteyshenkilön tai ohjelman järjestäjän yhteystiedot). Laajennettuun esiintyjähakemiston ilmoitukseen voidaan sisällyttää myös osoite sekä messuosaston tunnus ja vastaavasti näytteilleasettajahakemiston ilmoitukseen (enintään neljän) ohjelman tyyppi, aika ja paikka.

Lisäksi toimitus valitsee tavan, jolla esiintyjägalleriassa julkaistavat messuasiakkaiden ohjelmakuvaukset sekä kauppagalleriassa julkaistavat kumppaneiden tuote- tai palvelukuvaukset saavat näkyvyyttä. Toimituksen messulehdessä julkaisemat ohjelmakuvaukset ovat perinteisesti sisältäneet esiintyjän tai esiintyjien nimet + mahdollisesti myös titteli(t), ohjelman otsikon tai aiheen, sen tyypin ja mahdollisen hinnan, esityksen lyhyen kuvauksen, esitysajat ja -tilat, tapahtuman WWW-osoitteen sekä järjestäjän nimen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron +  mahdollisen messuosaston paikkanumeron. Ohjelmatietojen yhteydessä voidaan myös mainita, mikäli ovet suljetaan esityksen ajaksi. Toimituksen valitsemien kumppanuusohjelmien tietojen (sisältäen tarjouskampanjan tilanneiden kumppaneiden tuote- ja palvelukuvaukset) julkaisusta messulehdessä ei ole vielä mitään vakiintunutta käytäntöä.

Ilmoitukselle voi myös erikseen ostaa lisänäkyvyyttä, johon sisältyy esittelyn korostaminen messulehdessä erivärisellä kehyksellä sekä logon/otsikkokuvan tai kasvokuvan julkaiseminen ilmoituksen yhteydessä. Korostukseen tulee kaupan päälle myös lisää verkkonäkyvyyttä sekä mahdollisuus liittää verkkosivuillemme liittymiskaavake postituslistoille, jos käyttämänne sähköpostilista-alusta sen teknisesti mahdollistaa.

Ilmoituksista julkaistaan sopimusehtojen mukaisesti ne sisällöt, joita asiakkaalta vastaanotamme. Rajatiedon Yhteistyö ry pidättää kuitenkin oikeuden tarvittaessa parannella messulehteen lähetettyjen aineistojen tyyliä ja kirjoitusasua. Muistutuksena, että aineistot tulee lähettää messulehteä varten 1.7.2023 mennessä.

ILMOITUSKAMPANJAN NÄKYVYYS VERKKOSIVUILLA
Rajatiedon Yhteistyö ry ylläpitää näytteilleasettajagalleriaa osana Hengen ja Tiedon messujen järjestämistä. Osana tarjous- ja myyntikampanjaa julkaisemme kampanjasivunne näytteilleasettajagalleriassa (ns. virtuaalisen messuosaston), jonka monipuoliset ominaisuudet mahdollistavat yleisön tiedontarpeisiin vastaamisen tavalla, jossa vain mielikuvitus on rajana. Alempana löydätte ohjeet näiden tietojen lähettämiseksi, jossa yksilöidään myös näiden tietojen käyttöä tarkemmin.

Virtuaalinen messuosasto sisältää messulehdessä julkaistavan sisällön lisäksi entisen nimen, englanninkielisen nimen, maksimissaan noin 7000 merkin esittelyn sisältäen mahdolliset tekstilaatikot valitulla värillisellä taustalla ja kehyksillä (+ingressin), englanninkielisen esittelyn, julkaisuluettelon sekä esittelyvideon, siltä osin kuin näitä tietoja ja sisältöjä on meille lähetetty julkaistavaksi. Kampanjasivulla voidaan julkaista myös täydentäviä yhteystietoja (kuten tieto yhteyshenkilöstä ja linkit somekanaville). Virtuaalisen messuosaston yhteyteen voidaan myös asettaa näkyville värillinen logo tai muu otsikkokuva. Sivulle voidaan kytkeä alempana kuvatut virtuaalisen myyntipisteen tiedot.

Henkilögalleriassa julkaistavat promo-/henkilökampanjoiden tiedot (sekä mahdolliset ohjelmatiedot) sisältävät messulehdessä julkaistavien tietojen lisäksi laajemman enintään 6000 merkin henkilökuva-artikkelin (ja ingressin), julkaisuluettelon sekä mahdollisen videoesittelyn ja yhteystietoja. Mahdollisista esityksistä (enintään 4 kpl) julkaistaan messulehteä koskevassa kappaleessa kuvattujen ohjelmakuvausten lisäksi lisätietolinkin sekä kansikuvan tapahtumakalenteria varten, lyhyen kuvauksen järjestäjästä (jos ei esiintyjä itse tai messuosaston varannut näytteilleasettaja), muutaman lauseen ingressin ja enintään 2800 merkin kuvauksen – tai 500 merkin kuvauksen, jos kyseessä on lisäesitys.

Näiden kampanjasivujen sisältöä voidaan luokitella meille lähetettyjen luokittelutietojen eli perustamisvuosien, rekisteröitymisvuoden, kielitaidon, tarjolla olevien maksutapojen, toimialan sekä enintään 80 asiasanan perusteella. Virtuaalisia messuosastoja voidaan luokitella erilaisiksi luetteloiksi näiden tietojen perusteella (esim. aakkosellinen luettelo messuosaston nimen tai toimialan perusteella). Asiasanat tulee valikoida Rajatiedon asiasanaluettelosta tai kansalliskirjaston Finto-palvelusta yhdenmukaisen haettavuuden varmistamiseksi.

Laajennetun ilmoituskampanjan ostaessanne saatte kaupan päälle myös hieman lisää verkkonäkyvyyttä. Saatte verkossa kampanjasivuillenne mainoslauseen, jonka avulla voitte ohjata kävijöitä haluamallenne sivulle, sekä kampanjasivulle linkitetyn logonne messujen etusivujen yhteyteen.

Rajatiedon Yhteistyö ry pidättää oikeuden tarvittaessa täydentää ja parantaa esittelyjen tekstiasua sekä luokittelutietoja. Virtuaalisesta messuinfosta löydät tarkempia ohjeita näytteilleasettajagallerian tarjoamista mahdollisuuksista oman toimintanne ja tarjontanne markkinoimiseen. Messuorganisaatio voi hyödyntää aineistoja rajatiedon 50-vuotishistoriikissa vuonna 2025.

Verkkosivuilla julkaistavat sisällöt ehtivät vielä 30.9.2022. Jos julkaistava aineisto toimitetaan meille alle 2 viikkoa ennen messutapahtumaa, varaamme oikeuden julkaista tiedot verkossa vasta messujen jälkeen (ns. jälki-ilmoittautuneet). Messujen jälkeen avattavien jälki-ilmoittautuneiden kampanjoiden ilmoitusaineisto voidaan julkaista seuraavan vuoden messulehdessä. Kampanjasivujen tiedot voi lähettää verkkokaupan kassalla tilauslomakkeeseen sisällytettyjen lisäkenttien avulla, erillisellä sähköisellä näytteilleasettajan/esiintyjän kirjoituspohjalla tai Word-muodossa olevalla vastaavalla kirjoituspohjalla. Tarkempia ohjeita näiden tietojen lähettämisestä löytyy alempaa.

ILMOITUSKAMPANJAT HENGEN JA TIEDON MESSUILLA
Ilmoituskampanja täydentää Hengen ja Tiedon messujen näytteilleasettajagalleriaa sekä messusivujen ja messulehden ilmoitusaineistoja. Näytteilleasettajagalleriassa tai henkilögalleriassa sekä messulehdessä julkaistavat ilmoitukset ja kampanjasivut sisältyvät ilmoituskampanjan hintaan. Osana laajennettua tarjouskampanjaa voidaan messuasiakkaille kohdennettua viestintäkampanjointia hyödyntää erikoistarjousten mainostamiseen. Messuasiakkaana voitte halutessanne ostaa näytteilleasettajan lisäkulkulipun Hengen ja Tiedon messuille – ilmoituskampanjaan ei sisälly maksutonta kulkulippua.

Messut järjestetään 15. – 16. lokakuuta 2022. Messut avautuvat yleisölle kumpanakin päivänä klo 10.00. Messut päättyvät lauantaina 15.10 klo 18.00 ja sunnuntaina 16.10 klo 17.00, ovet suljetaan noin 15 minuuttia messujen päättymisestä. Messupaikkana toimii Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu, Isonnevantie 8, Helsinki.

Rajatiedon Yhteistyö ry:n jäsenet voivat varata ilmoituskampanjan jäsenhintaan, joka sisältää -10% alennuksen tilauksen loppusummasta mahdollisia lisämaksuja lukuun ottamatta. Alennuksen saaminen edellyttää ensin rekisteröitymistä henkilö- tai yhteisöjäseneksi sekä ilmoitetun suuruisen jäsenmaksun maksamista. Promokampanjan ja tarjouskampanjan tarjoushinta on nyt 27€ vuodessa (21,77€ + ALV 24%). Pelkän ilmoitustilan sisältävän mainoskampanjan tarjoushinta on nyt 19€ vuodessa (15,32€ + ALV 24%). Messuasiakkaalle esittelytiedoille ja mainosaineistolle tarkoitetun laajennetun ilmoitustilan sisältävän ilmoituskampanjan tarjoushinta on nyt 15,5€ vuodessa (12,5€ + ALV 24%) ja sen voi ostaa messupaikan, promokampanjan tai tarjouskampanjan tilaamisen yhteydessä. Kalliimman kohdennetun ilmoituskampanjan hinta on 250€ + ALV 24%, sisältäen erikoistarjouksen sisältävän viestintäkampanjoinnin tai ohjelmakaavion sisältävän messulehden mainoksen.

KAMPANJAN MAKSAMINEN
Verkkokauppa tarjoaa kassalla mahdollisuutta maksaa tilaus maksukortilla (maksuvälityspalveluna toimii Stripe). Voit myös valita maksutavaksi laskun, jolloin verkkokauppa lähettää laskun paikoista sähköpostitse – laskun voi pyytää (tilauksen lisätiedot-kohdassa) lähetettäväksi myös kirjeitse tilauksen yhteydessä ilmoitettuun postiosoitteeseen. Laskulla maksettaessa tilauksen hintaan lisätään aina laskutuslisä, jonka suuruus on 4,5€.

Uuden kestotilauksen hinta tulee maksaa 14 päivän kuluessa laskun päiväyksestä tai varauksesta (7 päivän sisällä, mikäli messuihin on alle 35 päivää), jotta voimme käynnistää kampanjanne kahden viikon sisällä eräpäivän umpeutumisesta. Jos tilaus tehdään 1. heinäkuuta mennessä, saatte tietonne verkkosivujen lisäksi myös messuilla jaettavaan messulehteen, jota voitte myös pyytää jaettavaksi ennen messuja. Kun tilaus tehdään 23.9 mennessä, kampanja ehditään avaamaan verkkosivuillamme vielä ennen messuja.

Kun uusit kampanjan seuraavalle vuodelle, maksuaikaa on 14 päivää tai jos kampanjan uusiminen tapahtuu 35 päivän sisällä Hengen ja Tiedon messuista, 7 päivää. Kampanjan voi uusia seuraavalle vuodelle myös suullisesti, sopimalla maksuajan jatkamisesta.

Voitte ilmoittaa kassalla tilinumeronne mahdollisia palautuksia tai hyvityksiä varten, jolloin ne voidaan hoitaa kuukauden sisällä.

VIRTUAALISEN MYYNTIPISTEEN AINEISTON LÄHETTÄMINEN
Tarjouskampanjaan kuuluvat näytteilleasettajagallerian kampanjasivu sekä kauppapaikan virtuaalinen myyntipiste avataan noin 14 päivän kuluttua tilauksen eräpäivästä ja ilmoitusaineiston vastaanotettuamme, ellei tilauksen yhteydessä ole ilmoitettu myöhempää aloituspäivämäärää. Alkamispäivä tulee olla enintään 6 kuukauden sisällä tilausajankohdasta. Virtuaalisen myyntipisteen tilaajat pääsevät myös kumppanuusohjelmaamme vaikuttamaan messulehdessä julkaistaviin tietoihin, josta ei ole olemassa vakiintunutta käytäntöä
. Teidän tulee ilmoittaa kampanjan tiedot verkkokaupan kassalla laajennetulla tilauslomakkeella, tai jos jotain unohtui niin erillisellä sähköisellä lomakkeella.

Myyntiartikkelia (päätuotetta tai -palvelua) kuvailevan otsikon ja noin 20 sanan lyhyen yleisesittelyn sekä laaajemman kuvauksen lisäksi voitte lisätä kampanjaan mahdollisen lisätarjontaa, ohjeita tai vinkkejä varten oheiskuvauksen väliotsikkoineen osana laajempaa tuotekuvausta ja sen otsikkoa, johon sisältyy lisäksi osio mahdollisille tilausehdoille, teknisille tiedoille tai muille lisätarkennuksille väliotsikkoineen. Kuvaukseen on mahdollista liittää lisäksi kansikuva ja sen alle kaksi pienempää tuotekuvaston kuvaa.

Kampanjassa on keskeistä päättää haluatteko liittää kampanjaan kohdentamattoman tarjouksen tai kohdennetun erikoistarjouksen vaiko kenties kummatkin.  Perusmuotoinen tarjous voi lain mukaan olla voimassa enintään kaksi kuukautta, koska sitä ei ole tarkoitus kampanjan yhteydessä kohdistaa tietylle rajatulle kohderyhmälle. Sen sijaan kohdennettu erikoistarjous voi olla voimassa vaikka ympäri vuoden, koska sen on kampanjan sääntöjen mukaan tarkoitus olla vain rajatun ryhmän hyödynnettävissä, joka varmistetaan käyttämällä vain tälle rajatulle ryhmälle jaettavaa kampanjakoodia. Kampanjan tarkoituksen toteuttamiseksi olisi keskeistä liittää siihen ainakin jompi kumpi tarjoustyypeistä, vaikka teoriassa kampanjan voi luoda myös ilman asiakkaille suunnattavia tarjouksia.

Tehtyänne päätöksen tarjouksista, myyntiartikkelille tulee ilmoittaa normaalihinta, jonka tulee vastata sen normaalia myyntihintaa. Tämän jälkeen ilmoittakaa kampanjaan mahdollinen tarjoushinta ja mahdollinen rajatulle yleisölle kohdennetun erikoistarjouksen määrä euroina. Perusmuotoisessa tarjouskampanjassa erikoistarjouksen kohderyhmänä ovat Rajatiedon Yhteistyö ry:n jäsenet, kohdennetussa tarjouskampanjassa houkutellaan ostoksille kaikkia viestintäkampanjointimme piirissä olevia asiakkaita. Lisäksi ilmoitamme mielellämme kampanjassa jos samaa erikoistarjousta voi hyödyntää itse valitsemanne kohderyhmä kuten omat etuasiakkaanne tai jäsenenne. Normaalihinnan ja tarjousten sekä erikoistarjousten jälkeen voitte ilmoittaa vielä mahdollisen toimitushinnan sekä hintaan sisällytettävnä arvonlisäveron prosentin.

Ilmoitettuanne tarjouskampanjaan tarjoushinnan ja erikoistarjouksen, teidän tulee ilmoittaa tarjousten kesto. Ilmoittakaa ensin päivämäärä, jolloin haluatte tarjoushinnan astuvan voimaan ja seuraavaksi päivämäärä, jolloin haluatte tarjouksen umpeutuvan. Asetamme siis tarjouksen umpeutumisen päivämäärän enintään kahden kuukauden päähän tarjouksen alkamisesta, vaikka päivämäärää haluttaisiin sitä myöhemmäksi. Seuraavaksi voitte ilmoittaa erikoistarjouksen keston ilmoittamalla sille alkamis– ja umpeutumispäivämäärät, jos haluatte määritellä sen kampanjan kestoa lyhyemmäksi. Jos kestoa ei ilmoiteta, tällöin katsomme erikoistarjouksen olevan voimassa koko seuraavan vuoden ajan.

Lopuksi voitte ilmoittaa kävijöitämme varten ilmoitettavat kampanjakoodit, jonka avulla kävijämme voivat hyödyntää tarjousta, jos alennuksen hyödyntäminen edellyttää kampanjakoodin ilmoittamista ostosta tehtäessä. Tarjoukselle mahdollisesti asetettava kampanjakoodi auttaa esimerkiksi tunnistamaan ne asiakkaat, jotka ostavat myyntiartikkelin saatuaan kampanjakoodin tietoonsa, erotuksena muualta saapuneista ostajista. Koska tarjouksen kampanjakoodi asetetaan näkyville kaupan sivuille, kuka tahansa kävijä voi sitä hyödyntää. Kampanjakoodin asettaminen tarjoukselle ei ole pakollista. Kohdennetulle erikoistarjoukselle kampanjakoodin ilmoittaminen on sen sijaan pakollista. Ilmoittaessanne kampanjan tiedot kassalla tai erillisellä lomakkeella, voitte ilmoittaa erikseen toisen erillisen kohderyhmälle lähetettävän kampanjakoodin, jonka avulla pääsee lunastamaan kohdennetun erikoistarjouksen.

Tilauksen maksamisen yhteydessä verkkokaupan kassalla sijaitsevalla laajennetussa tilauslomakkeessa teitä pyydetään lähettämään edellä mainittujen tietojen sekä kuvausten lisäksi enintään viisi avainsanaa sekä sen painikkeen tekstin, josta kävijä voi suorittaa ostoksen/tilauksen tai ottaa yhteyttä ostoksen/tilauksen suorittamiseksi. Painikkeeseen tuleekin siis ilmoittaa myös WWW-osoite kävijän ohjaamiseksi ostoksille, joka voi olla myös sähköpostiosoite jos teillä ei ole WWW-sivua ostoksia varten.

Virtuaaliselle myyntipisteelle tulevat tiedot lähetetään lähtökohtaisesti verkkokaupan kassan tilauslomakkeen sitä kokevissa lisäkentissä verkkokaupan kassalla. Voimme luoda tilauksen myös asiakkaan puolesta 10 euron käsittelymaksun hinnalla. Voitte lähettää osan tiedoista tai päivittää niitä myös jälkeen päin verkkokaupan oman käyttäjätilin sivuilla, sähköpostitse tai erillisellä sähköisellä kirjoituspohjalla.

Suosittelemme vahvasti lähettämään kaikki tiedot kerralla – mikäli päivitätte lähettämiänne tietoja jälkikäteen oman käyttäjätilin sivuilla, ilmoittakaa päivittämistänne tiedoista meille niin käymme noutamassa uudet tiedot kampanjan päivittämistä varten. Kampanjan alkamisaikaa, tuotekuvastoa, normaalihintaa ja verotusprosenttia ei voi muuttaa jälkeen päin. Tarjouskampanjalle avataan lisäksi kampanjasivu näytteilleasettajagalleriaan, jonka aineiston lähettämisestä voit lukea tarkemmin seuraavasta luvusta.

NÄYTTEILLEASETTAJAN ILMOITUSAINEISTON LÄHETTÄMINEN
Seuraamalla näitä ohjeita helpotatte Hengen ja Tiedon messujen messuorganisaation työtä niiden messujulkaisujen toimittamisessa, joihin ilmoitusaineisto tulee. Ilmoitusaineiston lähettäminen on tehty mahdollisimman helppokäyttöiseksi ja se onnistuu kätevästi joko täyttämällä erillinen näytteilleasettajan ilmoitusaineiston kirjoituspohja tai täyttäessänne verkkokaupan kassalla olevan laajennetun tilauslomakkeen, johon kirjoituspohjan tiedot on sisällytetty. Pieni osa pyydettävistä tiedoista on pakollisia valtaosan kohdista ollessa vapaavalintaisia. Ilmoitusaineiston julkaisemisesta vastaa näytteilleasettajagallerian ylläpito sekä messulehden toimitus.

Suosittelemme lähettämään kaikki tiedot kerralla, mutta kuitenkin huolellisesti. Jos päädytte lähettämään tulevien messujen tiedot ensin osittain ja haluatte sitten myöhemmin vielä täydentää kirjoituspohjan lomakekohtiin uusia tietoja, voitte halutessanne lähettää ne myös tekstimuodossa sähköpostitse tai verkkokaupan oman käyttäjätilin sivujen kautta, jolloin teidän ei tarvitse täyttää uudelleen pakollisia kohtia. Voimme myös pyynnöstä lähettää näytteilleasettajan ilmoitusaineiston kirjoituspohjan sähköpostitse Word-muodossa. Laskutamme kampanjan alkamisen jälkeen tehtävien muutosten suorittamisesta tai uuden tilauksen luomisesta asiakkaan puolesta käsittelymaksun 10€. Huolellisuus kannattaa, sillä kun tiedot on täytetty huolella yhtenä vuonna, työn tulosta voi pitkälti sellaisenaan hyödyntää seuraavinakin vuosina. Ennen muokkausmahdollisuuden käyttöönottoa tilauksen tietoja voi muuttaa maksutta kerran vuodessa tilauksen vahvistamisen yhteydessä.

Ensimmäisenä tietona kirjoituspohjan lomakekentissä vaaditaan sisältöjen otsikoksi virtuaalisen messuosaston nimi, kuten se messujulkaisuihin merkitään. Yleisimpiä otsikoita ovat etu- ja sukunimi, yhteisön nimi, yrityksen nimi, liikkeen nimike, toiminimi, julkaisun nimi, tuotesarjan nimi ja rekisteröity tavaramerkki. Esiintyjien kuvausten ja muiden henkilökuvien osalta vastaava tieto on henkilön nimi tai taiteilijanimi.

Nimi on perinteisesti tärkein tieto paitsi asiakkaan tunnistamisen, myös messujulkaisujen kannalta. Nimitietoja hyödynnetään kun näytteilleasettajista julkaistaan nimen tai nimien perusteella aakkosellinen luettelo ja mahdollisesti muita yhteenvetoja (esim. toimialaluettelo). Nimi on näkyvänä otsikkotietona myös mahdollisissa näytteilleasettajaa koskevissa nostoissa, messulehdessä julkaistavissa kiteytetyssä messuesittelyssä (näytteilleasettajahakemiston tai esiintyjähakemiston ilmoituksessa) sekä näytteilleasettajagalleriassa virtuaalisen messuosaston sivulla (tai henkilögalleriassa henkilökuvan sivulla). Nimen pituus voi olla enintään 80 merkkiä.

Nimeä voi täydentää lähettämällä meille sen alapuolelle tuleva alaotsikko, joka julkaistaan näytteilleasettajagalleriassa sekä osana messulehden laajennettua ilmoitustilaa. Alaotsikko voi olla esimerkiksi nimen lisäosa, motto tai tarkennus. Kirjoituspohjassa sen pituuden ylärajaksi on määritelty niin ikään 80 merkkiä. Esiintyjien kuvausten ja henkilökuvien osalta vastaava paikka on varattu titteleille.

Aakkosellisessa näytteilleasettajaluettelossa voidaan julkaista varsinaisen nimen lisäksi messuosaston vaihtoehtoinen nimi, lyhenne tai kirjoitusasu – kävijät löytävät etsimänsä helpommin kun sama näytteilleasettaja on löydettävissä juuri niillä tavoilla kirjoitettuna kuin millä nimillä messuosastoa etsitään. Henkilökuvien osalta vastaava kohta esiintyjien kirjoituspohjassa on “nimen vaihtoehtoinen kirjoitusasu“.

Näytteilleasettajien ilmoitusaineiston kirjoituspohjassa pyydetään myös mahdollista englanninkielistä nimeä englanninkielistä palvelua tarjoavien messuosastojen (aakkosellista) näytteilleasettajaluetteloa varten (erillisenä lomakekenttänä kirjoituspohjassa kysytään kielitaitoa/palvelukieliä). Voitte myös ilmoittaa mahdollisen aiemman nimen näytteilleasettajagalleriaa ja aakkosellista näytteilleasettajaluetteloa varten, mikäli teitä saatettaisiin etsiä messuilta myös tällä nimellä. Myös henkilökuviin voi vastaavasti ilmoittaa aiemman (suku)nimen. Niin vaihtoehtoisen nimen, englanninkielisen nimen kuin vanhan nimenkin pituus voi olla tavalliseen tapaan enintään 80 merkkiä.

Seuraavaksi teitä pyydetään nimeämään mahdollinen julkinen yhteyshenkilönne sekä, joka julkaistaan näytteilleasettajagalleriassa sekä osana laajennettua ilmoitusta messulehdessä yhdessä mahdollisten yhteyshenkilön puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen kanssa. Nämä yhteystiedot voi ilmoittaa vain verkkokaupan kassan laajennetulla tilauslomakkeella osana messupaikan tilausta.

Voitte ilmoittaa lisäksi kattojärjestönne tai muun taustaorganisaationne, mikäli haluatte mainita sen näytteilleasettajagalleriassa. Yhteyshenkilön nimen pituudeksi on rajattu enintään 50 merkkiä ja se esitetään sivun oikeassa ylälaidassa, kattojärjestön nimen pituus on puolestaan rajattu muiden nimien tavoin 80 merkkiin ja se näkyy kampanjasivun sivupalkissa. Esiintyjien kuvausten ja muiden henkilökuvien kohdalla vastaavat tiedot ovat ohjelman järjestäjä, järjestäjän puhelin ja sähköposti sekä esiintyjän taustaryhmä.

Nimitiedot ilmoitettuanne teidän tulee lähettää julkaisujamme varten värillinen valokuva, joka esittää logoanne tai soveltuu muutoin otsikkokuvaksi eri yhteyksiin. Otsikkokuva/logo näkyy kävijälle julkaisuissamme pääsääntöisesti melko pienikokoisena, joten on kuvan valinnassa hyvä huomioida, etteivät pienet yksityiskohdat välttämättä siitä erotu. Kuvan tulisi olla mahdollisimman hyvällä resoluutiolla (suositus 300 dpi) ja mielellään leveyssuunnassa hieman suurempi kuin korkeussuunnassa (400×550-750px). Verkkosivuilla kuvan reunoista saattaa rajautua sisältöä pois osalle kävijöistä, jos logonne on kovin neliömäinen tai sitä kapeampi, joten toivoisimme teidän tarvittaessa valmiiksi leventävän kuvan sisältöä tyhjillä reunamarginaaleilla.

Kuvaa hyödynnetään ainakin näytteilleasettajagalleriassa ja näytteilleasettajaluettelossa verkkosivuilla. Logoa voidaan käyttää myös messulehdessä julkaistavan ilmoituksen yhteydessä, mikäli olette ostanut ilmoituskampanjallenne lisänäkyvyyden tilauksen yhteydessä. Voitte lähettää kuvan tiedostona verkkokaupan kassalla, linkkinä sähköisessä kirjoituspohjassa tai liitetiedostona osoitteeseen info(at)rajatieto.fi (korvaa sähköpostiosoitteen (at)-sana @-merkillä). Henkilöesittelyjen yhteydessä vastaavasti julkaistaan värillinen kasvokuva (n. 800×1100-1500px).

Kuvan lähetettyänne teidän tulee esitellä itsenne mahdollisimman ytimekkäästi noin 10 sanalla (enintään 150 merkkiä), lukijan kiinnostuksen herättävällä tavalla. Lyhyt esittelyteksti julkaistaan messulehdessä otsikon ja mahdollisesti yhteystietojen alla. Verkkosivuilla tämä teksti voi näkyä lyhyenä introna erilaisissa näytteilleasettajaluetteloissa. Tekstiä voidaan käyttää tarvittaessa myös messuorganisaation sisäisiin tarpeisiin.

Olkaa hyvä ja kirjoittakaa seuraavaksi halutessanne muutaman virkkeen houkutteleva johdatusteksti, joka julkaistaan vahvennetulla fontilla tai kursiivilla näytteilleasettajagallerian esittelyartikkelin yläpuolella eli ns. ingressinä. Esittelyartikkelin ingressin perusteella lukijat usein päättävät tarkemmasta tutustumisesta varsinaiseen juttuun sekä toimintaanne ja tarjontaanne. Voitte halutessanne käyttää ingressinä samaa tekstiä kuin introssakin yllä, teksti voi olla pituudeltaan enintään 500 merkkiä.

Laajempi varsinainen esittelyartikkeli voi sisältää tietoa toiminnastanne, ideologiastanne, tuotteistanne tai palveluistanne, taustastanne sekä muita asioita, joita haluatte nostaa esille. Kirjoituksen olisi hyvä olla laajuudeltaan ainakin 800 merkkiä, noin 7-10 virkettä. Esittelyartikkeliin tulevan tekstin tarkoitus on tarjota houkutteleva ja kiinnostava esittely, joka saa ihmiset saapumaan paikalle messulle ja tutustumaan siihen, mitä näytteilleasettajilla on tarjottavanaan. Tarinallisuus, helppolukuisuus ja samaistuttavuus ovat hyvän jutun tunnusmerkkejä.

Artikkeli pysyy näytteilleasettajagalleriassa messujen jälkeenkin, ellei asiasta ole sovittu mitään muuta – kerralla hyvin tehty esittely omaa pitkän käyttöajan vuodesta toiseen ja voi olla ainakin osin hyödynnettävissä pitkänkin tauon jälkeen. Mahdollisen edellä kuvatun ingressin sisältävä esittelyartikkeli lisätään runkotekstiksi otsikkotietojen alapuolelle, ennen mahdollista sivuille upotettavaa esittelyvideota ja kotisivuillenne johtavaa painiketta. Voitte laittaa esittelyä käsittelevään kenttään hakasulkeisiin linkkejä artikkeliin haluamaanne oheiskuvitukseen tai toiveita tekstilaatikoiden liittämisestä (seuraava kohta). Tekstin pituuden tulisi olla vähintään 300, enintään 5000 merkkiä. Henkilögalleriaan tekstilaatikoita ei voi lisätä, koska sen sijaan pääohjelmien tiedot voidaan lisätä näkyville tekstilaatikoina.

Yllä kuvattuun esittelyartikkeliin voidaan liittää soveltuviin kohtiin myös yksi tai useampi erillinen tekstilaatikko. Tekstilaatikot ovat kehystettyjä osioita, jonka sisällä on laatikon taustavärillä ja/tai reunaviivoilla korostettua tekstiä. Artikkeli voi sisältää 1-3 kpl tekstilaatikkoja. Voitte laittaa hakasulkeisiin pyynnön niiden sijoittelusta ja kuvituksesta (liittämällä mukaan kuvien linkit) – tekstilaatikon grafiikasta (taustavärityksestä ja fonteista) voitte esittää toiveita erillisessä verkkokaupan lisäkentässä tekstilaatikkokenttien jälkeen. Oletusarvoisesti ne sijoitetaan rinnakkain sellaiseen kohtaan runkotekstiä, joka parhaiten sopii tekstilaatikoiden sisällön tarjoamaan kontekstiin. Voitte myös lisätä varsinaisen artikkelin runkotekstiin hakasulkeisiin ilmoituksen, mihin kohtaan haluatte järjestysnumerolla tietyn tekstilaatikon (tekstilaatikko 1, 2 tai 3). Kukin laatikko voi sisältää enintään 500 merkkiä tekstiä.

Voitte halutessanne kirjoittaa näytteilleasettajagallerian esittelyartikkelin loppuun tulevan lyhyen enintään 1000 merkin englanninkielisen esittelyn (ja mahdollisen englanninkielisen väliotsikon) jos koette tarpeelliseksi viestiä myös muulla kuin suomea puhuville lukijoille. Erillisessä sähköisessä kirjoituspohjassa tämä tieto pyydetään heti tekstilaatikoiden jälkeen. Verkkokaupan kassalla sijaitsevassa tilauslomakkeessa vastaava kohta tulee kuitenkin täytettäväksi vasta myöhemmin lisätieto-osion alussa, koska samalla kohdalla ilmoitetaan myös promokampanjaan, henkilökampanjaan tai ohjelma-aikaan littyvä englanninkielinen henkilöesittely. Eli jos tilaatte sekä ohjelma-ajan tai promo-/henkilökampanjan, että tarjous-/myyntikampanjan tai messupaikan, tällöin joudutte lähettämään toisen englanninkielisen esittelyn erikseen sähköpostitse, ellei niiden yhteispituus (väliotsikkoineen) ole 1000 merkkiä.

Jos haluatte liittää näytteilleasettajagalleriassa julkaistavan esittelyn yhteyteen lisäksi luettelon keskeisistä kirjallisista tai taiteellista julkaisuistanne, olkaa hyvä ja luetelkaa ne erillisessä kirjoituspohjan kentässä esittelyjen jälkeen. Julkaisuluettelo on mahdollista sisällyttää samaan tapaan myös henkilökuvaan. Niin ikään voitte ilmoittaa mahdollisen teitä käsittelevän, taustoittavan tai edustavan esittelyvideon linkin, jolloin lisäämme sen näkyville näytteilleasettajagalleriaan esittelyartikkelin ja mahdollisen julkaisuluettelon jälkeen, seuraavassa kappaleessa kuvattavan lisätietopainikkeen alle. Huomaattehan että tällä hetkellä vain Youtube-videoita on teknisesti mahdollisia lisätä näkyville sivuillemme.

Ohjaamme sivujen kävijöitä näytteilleasettajagalleriasta kotisivuillenne, Facebook-sivuillenne tai muuhun WWW-osoitteeseen, jonka olette ilmoittanut kirjoituspohjan kohdassa messuosaston WWW-osoite. Antamanne osoite linkitetään ainakin sivujen otsikkoon sekä esittelyosion alla olevaan erottuvaan lisätietopainikkeeseen, jossa lukee kävijän etunimellä varustettu tervetulotoivotus tutustumaan näytteilleasettajan tarjontaan (nimi tulee näkyville vain jos kävijä on kirjautuneena sisään käyttäjätunnuksella). Lisäksi sama osoite julkaistaan yleensä myös messulehden lyhyen esittelyn yhteydessä linkkinä. Jonkin WWW-osoitteen ilmoittaminen on pakollista sähköisessä kirjoituspohjassa, joten jos teillä ei ole antaa mitään omaa osoitetta, olkaa hyvä ja lisätkää kohtaan vaikkapa http://www.rajatieto.fi. Henkilögalleriassa vastaavaan painikkeeseen käy myös sähköpostiosoite.

Nyt kun olette täyttänyt kaikki esittelyyn liittyvät perustiedot eli nimet, esittelyt sekä jatkoyhteydet julkaisuihin ja WWW-sivuille, voitte siirtyä kirjoituspohjan seuraavaan osioon. Edellisten tietojen tarkoitus oli houkutella kävijöitä kiinnostumaan Teistä, olipa kyse sitten mahdollisesta Hengen ja Tiedon messuilla tapahtuvasta tarjonnasta tai toiminnasta messujen ulkopuolella. Seuraava osio kirjoituspohjassa on omistettu messuosastonne luokittelulle, jossa hyödynnettävät termit ja kategoriat edesauttavat merkittävästi messukävijöiden tiedonhakua näytteilleasettajagalleriasta, lisäten parhaimmillaan huomattavastikin palveluidenne löydettävyyttä ja näkyvyyttä myös Googlen kaltaisissa hakupalveluissa.

Luokitteluun käytettävät hakutermit ja -luvuthakemisto-otsakkeet sekä muut tunnisteet muodostavat kukin sivuillamme oman taksonomiansa. Näitä luokitustietoja voidaan liittää haluttu määrä näytteilleasettajagallerian tai henkilögallerian kampanjasivun ns. tägeinä eli aihetunnisteina. Tällöin ne tulevat sivullanne näkyville klikattavana linkkinä, josta pääsee tutkimaan kaikkia niitä kampanjasivuja, joihin kyseinen hakutermi, luku, tunniste tai otsake on vastaavalla tavalla tägätty. Tägit näkyvät sivujen desktop-versiossa ja tablettiversiossa kampanjasivun oikeassa sivupalkissa, mobiiliversiossa sivupalkin sisältö tulee näkyville edellä kerrottujen perustietojen jälkeen.

Sivuja on mahdollista järjestellä erilaisiksi luetteloiksi käyttämällä siinä hyödyksi tietyn taksonomian tägejä – esimerkiksi toimialojen hakemisto-otsakkeita käyttäen voidaan virtuaaliset messuosastot järjestää aakkoselliseksi luetteloksi toimialakohtaisesti eriteltynä. Asiasanoja lukuun ottamatta kunkin taksonomian tägit on syötetty valmiiksi näytteilleasettajagallerian ja esiintyjägallerian editointityökalun yhteyteen, jolloin järjestelmä ehdottaa niitä automaattisesti kun taksonomian kenttään syötetään sanan alkua (koskee vain niitä joilla on muokkausoikeus). Tägeihin ja kampanjasivun muihin sisältöihin perustuvaa hakua on tarkoitus myöhemmin laajentaa edistyneitä hakuominaisuuksia käyttäen.

Ensimmäisenä luokittelutietona voitte kertoa halutessanne yhteisön tai toiminnan alkamis-/perustamisvuoden. Vuosi tai vuodet tägätään näytteilleasettajagallerian sivupalkkiin omaan taksonomiaansa, josta messuosastoja voi hakea perustamisvuoden mukaan ja etsiä esimerkiksi juhlavuottaan viettäviä toimijoita. Perustamisvuosia voi olla useitakin, jos toiminta on vaikkapa välillä hiipunut tai matkan varrella on tapahtunut eri toimijoiden yhdistymisiä. Voitte kertoa halutessanne mahdollisen yhteisön tai yrityksen rekisteröimisvuoden, joka tägätään niin ikään näytteilleasettajagalleriassa omaan taksonomiaan, josta voi tehdä hakuja näiden vuosilukujen perusteella. Esiintyjien kampanjasivujen ja muiden henkilökuvien sivujen kohdalla vastaava tieto on syntymävuosi.

Seuraavaksi teidän tulee valita pakollisena tietona yksi tai useampi julkaistava toimiala, jotka kuvaavat parhaiten toimintaanne ja tarjontaanne. Toimialojen otsakkeet liikkuvat hyvin yleisellä tasolla, tarkennuksia toimialoihin liittyen voitte tehdä käyttämällä asiasanoja (ks. seuraava kappale). Verkkosivuilta voi ilmoittamanne tiedon avulla hakea teitä toimialan tai toimialojen perusteella. Haku toimii siten, että sivupalkista löytyvän toimialan otsaketta klikkaamalla tulee toimiala-taksonomian alasivuna näkyville luettelo juuri sitä toimialaa edustavista messuosastoista. Varaamme mahdollisuuden julkaista myös erikseen toimialakohtaisia luetteloita näytteilleasettajista.

Näytteilleasettajagalleriassa ja henkilögalleriassa ovat valittavissa seuraavat toimialat: Aatteellinen toiminta • Auttamistyö • Astrologia, astrologit • Elämäntaito, intuitio, itsetuntemus • Elämäntavat, kulttuurit • Hoitoaineet ja -tarvikkeet • Keramiikka, lasi • Kirjat, julkaisut • Kivet, korut, kristallit, lahjat • Kosmetiikka, kauneus • Kynttilät, suitsukkeet • Koulutus, kurssit • Käsityö, tekstiilit • Liikunta • Luomutuotteet, elintarvikkeet, lisäravinteet • Matkat, maat • Meediot, spiritualismi, aaveet, henkimaailma • Meditaatio, rentoutus, retriitit, tietoisuustaidot • Musiikki • Mittalaitteet, mittaukset (kirliankuvaus, aurakuvaus, analyysit) • Selvänäkö, kanavointi, ennustaminen, tulkinnat • Taide (kortit, kuvat, taulut) • Terapiat, hoidot, terveys (akupunktio, homeopatia, vyöhyketerapia, hieronta, shiatsu ym) • Tilavuokraus, tapahtumat • Ufot ja paranormaalit ilmiöt • Muut.

Kirjoittakaa tämän jälkeen toisena pakollisena luokittelutietona pilkulla erotettuna noin 4-80 avainsanaa, jotka kuvaavat tarkemmin toimialaanne, tarjoamianne tuote- tai palvelunimikkeitä, edustamaanne aihealuetta, maantieteellistä toimialuettanne tai sijaintia, toiminnan tyyppiä (esim. yhdistykset), toimintanne laajuutta, ajanvarausmahdollisuutta yms. Voitte käyttää luokittelussa erilaisia kattotermejä, täsmentäviä sanoja ja asian tarkoin yksilöiviä termejä. Näiden niin näytteilleasettajagalleriassa kuin henkilögalleriassakin käyttämiemme hakutermien taustalla ovat kirjastoluokitteluistakin tutut asiasanat, jotka ovat sivuillamme omana taksonomianaan (samoja asiasanoja käytetään myös kirjaston aineiston luokitteluun).

Asiasanojen käyttö tarkoittaa sitä, että niiden tulisi noudattaa määrättyä standardia, jotta kaikki hakutermit noudattaisivat samaa kirjoitusasua ja jotta käsitteisiin viitattaisiin aina samalla termillä, eikä samaa tarkoittavilla synonyymeilla. Tämä on tärkeää, koska kun hakutermejä käytetään tägeinä, kaikkia samaan asiaan viittaavia hakutermejä ei löydy, jos tägeissä käytetään useita päällekäisiä synonyymejä tai ne kirjoitetaan vaihtelevasti monikossa ja yksikkömuodossa. Tägit tarjoavat hyvin toimivat hakuominaisuudet vain, jos hakutermien kirjoitusasut ovat yhdenmukaisia ja useita täysin samaa asiaa tarkoittavia sanoja ei käytetä ainakaan varsinaisina hakutermeinä.

Meidän sivuillamme käytettävän standardin pohjana ovat Kansalliskirjaston kehittämät Yleinen Suomalainen Ontologia (Yleinen suomalainen asiasanasto), KOKO-ontologia, YSO-paikat sekä pieneltä osin YSO-ehdotukset, joita täydentävät muutamat yksityiset asiasanastot ja ontologiat sekä Yhdysvaltain kongressin kirjaston, Tukholman kuninkaallisen kirjaston ja WikiDatan asiasanojen suomenkieliset käännökset. Nämä asiasanat on koottu asiakkaidemme ja avustajiemme käyttöön Rajatiedon asiasanaluetteloksi, jossa on yli 5500 asiasanaa ja niiden lisäksi joitakin tuhansia ns. ohjaustermejä, jotka ovat varsinaisen päätermin eli asiasanan synonyymejä tai melkein samaa tarkoittavia hakutermejä – jokainen näistä ohjaustermeistä yksilöi sen päätermin, jota tulee käyttää ohjaustermin sijasta. Tässä asiasanastossa on varsinaisten rajatietoa koskevien asiasanojen lisäksi myös jonkin verran sellaisia liitännäistermejä, jotka usein muutoin toistuvat alan aiheiden luokittelussa. Jos jotain asiaa kuvaavaa asiasanaa ei valmiista asiasanojen luettelosta (vielä) löydy, voitte siirtyä Kansalliskirjaston ylläpitämän Finto-palvelun sivuille ja katsoa onnistuisitko löytämään kaipaamanne hakutermi sieltä – jos oikea termi löytyy, siitä kannattaa ilmoittaa meillekin niin lisäämme sen mukaan asiasanaluetteloon.

Asiasanoja on hyvä etsiä valmiiksi jo ennalta, jotta saatte luokiteltua oman sivunne mahdollisimman kattavasti näitä virallisia hakutermejä hyödyntäen. Voitte tutkia asiasanojen käyttöä tarkemmin (vielä hieman keskeneräisestä) virtuaalisesta messuinfosta ja tutkimalla omaa alaanne koskettavien virtuaalisten messuosastojen käyttämiä asiasanoja näytteilleasettajagalleriassamme – sivulle tägätyt asiasanat löytyvät kampanjasivun sivupalkin yläosasta. Useimmat asiasanaluettelon asiasanat löytyvät jo valmiiksi asiasanoja koskevasta taksonomiasta tägeinä ja sieltä vielä puuttuviakin ollaan sinne lisäämässä, josta ne on helppo poimia omaa messuosastoa kuvaaviksi tägeiksi siinä vaiheessa kun muokkausominaisuuden käyttö laajenee (toistaiseksi omia sivuja voi muokata vain rajattu testiryhmä sekä sivujen ylläpito).

Oikeanlaiset hakusanat ovat omiaan edistämään parhaimmillaan huomattavastikin sivunne näkyvyyttä myös Googlen kaltaisten hakupalveluiden sivuilla. Joidenkin asiasanojen avulla Google yhdistää hakuosumat myös karttapalveluunsa, tuottaen listan lähialueelta löytyvistä palveluista ja niiden aukioloajoista. Voisi sanoa, mitä monipuolisemmin käytätte hakusanoja, sitä parempi – kunhan ne kuvaavat messuosastonne tarjontaa ja toimintaanne. Asiasanakenttään tulevan tekstin pituus tulee olla vähintään 20 merkkiä ja enintään 1600 merkkiä.

Olkaa hyvä ja luetelkaa seuraavaksi mahdolliset kielet, joilla palvelette, pilkulla erotettuna. Kieliä käytetään näytteilleasettajagalleriassa ja henkilögalleriassa muiden hakutermien tavoin omina tägeinään, joiden perusteella kävijät voivat etsiä sivuiltamme messuosastoja sillä kielellä, jolla he toivoisivat asiointinsa hoituvan. Jos kielen nimi voidaan ilmaista usealla eri tavalla, ei hätää sillä meillä on kielitaksonomiassa valmiiksi kattavasti eri kieliä, joista voi valita kielen sen “oikealla” nimellä (ylläpito hoitaa asian puolestanne, jos ja kun teillä ei toistaiseksi ole muokkausoikeutta).

Luokittelutietoihin sisältyy myös messuosastoonne sisältyvien pöytäpaikkojen tai luokkatilan tunnus, tai tunnukset jos olette varannut useita paikkoja (esim. “157-162” tai “hoitoluokka 3A1-3”). Jos samaan tilaukseen ei sisälly fyysistä messupaikkaa, mahdollisen erikseen varatun messupaikan tunnukset voi ilmoittaa asiointitiedoille tarkoitetun osion viimeisessä kentässä (esiintyjän kirjoituspohjassa lisätietoja-kohdassa). Luokittelua voi täydentää esitystilan tunnuksella, jolle on luokittelussa oma taksonomiansa. Esitystilan tunnus ja esityspaikka sisältyy automaattisesti ohjelma-ajan tilaukseen, promokampanjassa esitystilat voi ilmoittaa verkkokaupan kassan laajennetulla tilauslomakkeella osana ohjelmatietoja. Tietoja voidaan täydentää ilmoittamalla messuvuosi.

Lisäksi messuasiakkaita ja kumppaneita voi hakea sivuiltamme myös maksutapojen mukaan. Voitte ilmoittaa näytteilleasettajagalleriaa tai henkilögalleriaa varten ne maksutavat, joita kävijät/asiakkaat voivat käyttää maksaessaan palveluistanne tai tuotteistanne. Verkkokaupan kassalta sekä sähköisestä kirjoituspohjasta maksutapoja käsittelevä lisäkenttä löytyy lisätiedot-osiosta.

Seuraava kohta kirjoituspohjassa käsittelee asiointiin tarvittavien tietojen ilmoittamista (esiintyjän kirjoituspohjassa nämä tiedot ovat kuitenkin poikkeuksellisesti heti perustietojen jälkeen). Ensimmäiseksi teitä pyydetään ilmoittamaan mahdolliset palvelu-/aukioloajat näytteilleasettajagallerian tai henkilögallerian yläpalkissa sekä messulehden laajennetussa ilmoituksessa julkaistavaksi. Aikatietoja voidaan hyödyntää myös sellaisissa yhteenvedoissa, joissa näkyvät interaktiivisesti parhaillaan tavoitettavissa olevat palveluntarjoajat. Ellette ole säännöllisesti tavoitettavissa, voitte erikseen ilmoittaa mikäli palvelette sopimuksen mukaan (tai vaihtelevasti). Mahdollisen käyntiosoitteen ja palvelunumeron tai -sähköpostiosoitteen voitte ilmoittaa erillisissä lisäkentissä. Aukioloaikaa kuvaavan tekstin pituus voi olla enintään 100 merkkiä.

Olkaa hyvä ja ilmoittakaa seuraavaksi yhteystietonne. Voitte ilmoittaa mahdollisen julkaistavan yhteys- tai käyntiosoitteen, esim. palvelu- tai toimipaikan sijainti, jos haluatte julkaista sen näytteilleasettajagallerian alapalkissa sekä lehtemme messuesittelyssä (henkilögalleriassa osoitetta ei julkaista ellette ole tilanneet laajennettua ilmoitustilaa). Osoitteen enimmäispituus on 100 merkkiä. Osoitteen jälkeen voitte seuraavissa kentissä kertoa mihin haluatte yhteydenotot sähköpostitse sekä puhelimitse (esim. palvelunumeroon), jos tahdotte nämä tiedot messulehteen ja näytteilleasettajagallerian alapalkkiin.

Yhteystietojen ilmoittamisen jälkeen voitte lähettää halutessanne julkaistavaksi verkkokauppanne tai muun ostospaikan linkin, josta virtuaalisen messuosaston tarjontaan liittyviä tuotteita tai palveluita voi ostaa. Verkkokaupan WWW-osoite lisätään näytteilleasettajagalleriassa kauppaa symboloivan ikoniin, jonka vieressä julkaistaan sosiaalisen median ikoneita. Ensimmäinen näistä ikoneista on Facebookin symboli, johon upotetaan Facebook-sivunne linkki (vastauksen tähän kenttään on siis oltava WWW-osoite). Seuraavana julkaistavana tietona on Instagram-profiilin linkki ja Instagramin logo. Lopuksi voitte ilmoittaa Twitter-tilin ja Youtube-kanavan WWW-osoitteen julkaistavaksi näiden somepalveluden logosta linkitettynä. Uutena sosiaalisena mediana tähän on lisäksi mahdollista liittää myös Telegram-kanavanne, henkilögalleriaan Telegram-linkkiä ei ole kuitenkaan toistaiseksi saatavilla.

Viimeisessä osiossa voitte halutessanne hieman täydentää lähettämiänne tietoja. Näytteilleasettajagalleria avattiin koekäyttöön 2021 ja on siirtymässä parhaillaan vaiheeseen, jossa testataan mahdollisuutta muokata itse oman messuosaston esittelyä verkkokaupan käyttäjätunnusten avulla. Osalle messuasiakkaistamme on jo syksyllä 2021 luotu näytteilleasettajagalleriaan oma kampanjasivu aiemmin lähettämienne tietojen ja poikkeuksellisesti osin myös julkisten tietolähteiden pohjalta. Voitte tarkistaa mahdollisen kampanjasivunne (eli virtuaalisen messuosaston sivun) näytteilleasettajagalleriasta ja ilmoittaa mikäli haluatte poistaa tietoja, sillä asiasanat, toimialat, kielet ja maksutavat ovat sellaisia tietoja, etteivät lähettämänne uudet tiedot yleensä korvaa automaattisesti jo julkaistuja tietoja. Tietojen poistamista koskeva kenttä on verkkokaupan kassan tilauslomakkeella näytteilleasettajan ilmoitusaineiston perustietojen viimeisenä kenttänä ja sähköisessä kirjoituspohjassa lisätieto-osion alussa.

Voitte myös ilmoittaa verkkokaupan kassalla sijaitsevan laajennetun tilauslomakkeen tai sähköisen kirjoituspohjan lopuksi, mikäli haluatte liittää kampanjasivullenne upotettavan postituslistan liittymislomakkeen (hinta 5€ + ALV 24%). Liittymiskaavakkeen liittäminen verkkosivuille edellyttää, että käyttämänne sähköpostilista-alusta mahdollistaa teknisesti upotuskoodin lisäämisen. Tämän palvelun voi saada myös maksutta kaupan päälle kun tilaatte lisänäkyvyyden kampanjallenne. Vastaanotamme upotuskoodin erikseen sähköpostitse tai muulla sovitulla tavalla.

Seuraavaksi ilmoittakaa halutessanne messuosaston ohjelmien perustiedot, jos järjestätte esityksiä mahdollisella fyysisellä messupaikalla. Messupaikkaa tilatessa voitte ilmoittaa nämä perustiedot kaupan tuotesivulla, muissa tilauksissa voitte ilmoittaa perustiedot verkkokaupan kassan laajennetun tilauslomakkeen tai sähköisen kirjoituspohjan lisätietoja-osiossa. Näitä perustietoja ovat ohjelman aika, esiintyjä ja otsikko ohjelmakaaviota sekä verkkosivuja varten ja mahdollinen hinta, jos ohjelma on maksullinen (maksullista ohjelmaa voi järjestää vain erityisluvalla tai jos esityksen pituus on vähintään 2 tuntia). Tietojen merkkimäärä enintään 1000 merkkiä.

Olkaa hyvä ja kirjoittakaa seuraavaksi halutessanne kolme suosittelukuplaa, jonka sisällöksi tulee henkilön esittämä suosittelu, asiakaskokemus, kannustus, mietelause, anekdootti tai muu lausuma toimintaanne liittyen, jonka haluatte esittää sivujemme kävijöille. Suositukset esitetään liukuvina tekstilaatikkoina ja niihin tulee liittää lisäksi lausuman esittäneen tahon nimi, tittelit ja/tai asuinpaikka. Nimen pituus enintään 50, tittelin ja paikkakunnan enintään 50 sekä suosittelutekstin pituus enintään 800 merkkiä. Suosittelut voi lähettää vain sähköisen kirjoituspohjan välityksellä tai sähköpostitse – sen voi jättää myös tyhjäksi, jolloin niiden tilalla esitetään vinkkejä sivujemme kävijöille.

Jos tilaatte tämän ilmoituskampanjan lisäksi fyysisen messupaikan, sen jakaminen useamman kuin yhden näytteilleasettajan kesken on mahdollista, jolloin paikan hintaan lisätään yhteispaikkamaksu 10-90€. Messupaikan jakaminen on mahdollista joko osittamalla se useiden näytteilleasettajan kesken tai jakamalla se eri päiville siten, että lauantaina ja sunnuntaina paikasta vastaavat eri näytteilleasettajat. Eri näytteilleasettajien tulee lähettää julkaistavaksi oman esittelynsä jokainen erikseen käyttämällä sähköistä kirjoituspohjaa. Nämä yhteispaikat ja paikan jakamisen tapaa koskevat tiedot voi ilmoittaa verkkokaupan kassan tilauslomakkeella näytteilleasettajan ilmoitusaineiston perustietoja koskevan osion lopuksi tai sähköisessä kirjoituspohjassa lisätieto-kohdassa.

Lopuksi voitte ilmoittaa Y-tunnuksen, joka on pakollista mikäli ilmoitatte tilaajaksi yrityksen tai toiminimen. Lisäksi suosittelemme messupaikkaa tilatessa ilmoittamaan tilinumeron, joka nopeuttaa mahdollisten hyvitysten saamista rahallisten suoritusten kautta (tietoa kysytään verkkokaupan kassan tilauslomakkeella heti laskutustietojen jälkeen vain, jos tilaukseen sisältyy fyysinen messupaikka). Fyysistä messupaikkaa tilatessa teidän tulee myös ilmoittaa, kuinka monta messupöytää varaatte mahdolliselle omalle pöytä- tai luokkapaikallenne – voitte vastata “en osaa sanoa” jos ette osaa arvioida vielä tarkkaa määrää tai ainakin suuntaa-antavaa enimmäismäärää. Messualueelta Helsingin Suomalaiselta Yhteiskoululta voi lainata maksutta luokkatiloista pulpetteja ja pöytiä (useimpien koko on 49x70cm, mutta pidempiäkin pöytiä messualueelta löytyy).

Lisätietoja-osiossa voi myös ilmoittaa halukkuudesta varata 1/4 sivun tai 1/8 sivun mainostilaa messulehdestä (sisältäen kaupan päälle vastaavan mainostilan Ääretön-lehdestä), myöntää luvan mahdollisten omien messuohjelmien tallentamiseen ja liittyä postituslistallemme. Tilaussivulla voitte puolestaan ostaa ilmoituksen korostuksen ja laajennettua ilmoitustilaa. Mikäli varaatte myös messupaikan, pöytäpaikkojen tai luokkapaikkojen tilaussivuilla voitte lisäksi lunastaa sähkön messupaikalle sekä vuokrata rajatusti messukalusteita.

TILAUSEHDOT
Verkkokauppa lähettää laskun ilmoituskampanjasta sähköpostitse, poikkeustapauksissa laskun voi tilata myös kirjeitse. Tilauksia voi muuttaa ja niitä voi peruuttaa sopimusehdoissa ilmoitetuissa puitteissa. Ilmoituskampanja tilataan vuodeksi kerrallaan ja sen tietoja voi tarpeen vaatiessa päivittää pääsääntöisesti kerran vuodessa kunnes palveluun avautuu mahdollisuus muokata sisältöjä itse. Tietoja voi päivittää tilauksen vuosimaksun suorittamisen yhteydessä verkkokaupan kassalla (suositus) tai näytteilleasettajan ilmoitusaineistolle, virtuaaliseen myyntipisteeseen tai esiintyjille suunnattujen sähköisten lomakkeiden avulla. Ilmoitathan laskutusta varten Y-tunnuksen kassan lisätiedot-osiossa.

Lisätiedot

Kampanjan tyyppi

Tiedotuskampanja (mainosvideo + messuesittely), Kohdennettu tiedotuskampanja, Promokampanja (ohjelmatiedot + messuesittely), Kohdennettu promokampanja, Tarjouskampanja (virtuaalinen myyntipiste + messuesittelyt), Kohdennettu tarjouskampanja, Esiintyjän henkilökampanja (ohjelmatiedot + messuesittely), Henkilökampanja mainoksella, Myyntikampanja mainoksella, Neljäsosasivun mainos, Kahdeksasosasivun mainos,  Korostus, Puolikkaan sivun mainos

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.