Rajatiedon Yhteistyö ry:n keskeisimpiä näkemyksiä

Rajatiedon Yhteistyö ry on sääntöjensä mukaisesti puoluepoliittisesti, uskonnollisesti ja ideologisesti sitoutumaton. Tällä sivulla on lueteltu yhdistyksen varhaisia ajattomaksi tarkoitettuja arvoja ja näkemyksiä.

1. Kaiken alkulähde on kosminen tietoisuus, josta on syntynyt elävä, luova ja kehittyvä maailmankaikkeus. Se ilmentää itseään lukemattomissa muodoissa ja ulottuvuuksissa.
  2. Ihmiset ovat osa luontoa ja maailmankaikkeutta. Suojelemalla luontoa ihminen samalla turvaa ihmiskunnan tulevaisuutta ja kehitystä. Osana maailmankaikkeutta tämän planeetan ihmiset kuuluvat rotuun, kansallisuuteen, sukupuoleen, uskontoon tai muuhunkaan erilaisuuteen katsomatta suureen universaaliin perheeseen.
  3. Ihmisen on mahdollista saavuttaa nykyistä korkeampi tietoisuus ja hänen tulisi myös pyrkiä siihen kehittämällä itseään myönteisillä ajatuksilla, palvelulla ja toiminnalla sekä meditaatiolla. Yksilön kehittyminen edistää koko ihmiskunnan kehitystä.
  4. Reinkarnaatio eli jälleensyntyminen ja karma eli syyn ja seurauksen laki ovat todennäköisiä ja oikeudenmukaisia käsitteitä.
  5. Useimmat sairaudet saavat alkunsa mielen tasolla. Myönteinen asennoituminen elämän vastoinkäymisiin ja kriiseihin sekä optimistinen suhtautuminen maailman tapahtumiin edistävät ihmisen terveyttä.
  6. Kasvisravinto – mieluiten luonnonmukaisesti viljelty – on suositeltavaa, koska se opettaa ihmistä kunnioittamaan eläinten oikeutta elää elämänsä ilman turhia kärsimyksiä. Kasvisravinto yhdessä terveellisten elämäntapojen kanssa antaa hyvän perustan henkiselle kasvulle.
  7. Eettiseen näkemykseen kuuluu vain tarpeellisten ja kestävien tuotteiden käyttäminen, myrkyttömyys, kierrättäminen ym. kestävän kehityksen periaatteet. Kaiken kaupan- ja päätöksenteon tulisi olla avointa ja rehellistä.
  8. Jokaisen tulisi edistää
    o rauhaa
    o luonnon hyvinvointia
    o ihmisten välistä rakkautta, yhteistyötä ja tasa-arvoa
    o myönteisiä ajatuksia ja tekoja
    sekä oppia tuntemaan iloa ja kiitollisuutta siitä, että on saanut tilaisuuden siihen kasvuun, minkä meneillään oleva elämä tarjoaa.

8. Jokaisen tulisi edistää
    o rauhaa