Kuvaus
Näyttävä ilmoituskampanja saavuttaa tehokkaasti kävijämme Hengen ja Tiedon messuilla, messulehdessä sekä verkossa.
- Ilmoituskampanjaa on kahta päätyyppiä. Toinen niistä sisältää Hengen ja Tiedon messujen messulehden näytteilleasettajahakemistossa julkaistavan rivi-ilmoituksen sekä verkkosivujen näytteilleasettajagalleriaan perustettavan laajemman kampanjasivun (tarjous/myyntikampanja). Toinen päätyyppi sisältää lyhyen henkilöesittelyn pohjalle rakennetun ilmoituksen messulehden esiintyjähakemistossa ohjelman ajan ja paikan kera sekä verkkosivujen henkilögalleriaan perustettavan laajemman henkilökuvan sisältävän sivun (promo/henkilökampanja).
- Kummastakin näistä on valittavissa kahta alatyyppiä. Markkinointikampanjat sisältävät edellä mainittujen palveluiden lisäksi joko ostosten tekoa edistävän virtuaalisen myyntipisteen (tarjouskampanja) tai tapahtumakalenteriin lisättäviä ilmoituksia messujen ohjelmatiedoille (promokampanja). Mainoskampanjat sisältävät pelkästään tilan ilmoitusaineistolle omalle tarjonnalle (myyntikampanja mainoksella) tai henkilökohtaisille palveluille (henkilökampanja mainoksella) jos kaipaatte hieman huokeampaa vaihtoehtoa. Tarjouskampanjalla pääsette mukaan messujen kumppanuusohjelmaan ja promokampanjalla osaksi messuohjelmaa.
- Virtuaaliset myyntipisteet julkaistaan kauppapaikalla ja ohjelmatiedot tapahtumasivulla. Lisäksi niiden avulla laajennetaan kampanjasivua osaksi ns. kauppagalleriaa (näytteilleasettajagallerian osalta) tai ns. esiintyjägalleriaa (henkilögallerian osalta), riippuen siitä kumpaan päätyyppiin kampanja kuuluu.
- Virtuaalisten näytteilleasettajien tarjous-/myyntikampanja soveltuu erityisen hyvin kumppaneille, jotka vasta harkitsevat Hengen ja Tiedon messuille tuloa tai joiden toiminnan laajuus ei tällä hetkellä edellytä omaa paikkaa messuilta. Huom: messuille voi myös jonottaa yhteispaikkaa, jos kokonaiselle messupaikalle ei ole tarvetta.
- Yksityishenkilöille suunnattu promo-/henkilökampanja sopii erityisen hyvin messuasiakkaille, jotka haluavat mainostaa omalla messuosastolla järjestämäänsä ohjelmaa tai omia esityksiään (ilmoitustilaa omille ohjelmille ei sisälly automaattisesti näytteilleasettajapaikan hintaan), useampia esiintyjiä sisältävän ohjelma-ajan järjestäjälle (jokaiseen ohjelma-ajan tilaukseen sisältyy ilmoitustila vain yhden esiintyjälle) sekä henkilökohtaisten palveluiden tarjoajille, jotka vasta harkitsevat Hengen ja Tiedon messuille tuloa tai joiden toiminnan laajuus ei tällä hetkellä edellytä omaa messuosastoa.
- Messupaikan tai ohjelma-ajan varanneena messuasiakkaana saatte kampanjan ostamalla hieman laajennettua ilmoitustilaa omille tuotteille ja palveluille verrattuna näytteilleasettajapaikan tai ohjelma-ajan hintaan sisältyvään tavanomaiseen ilmoitustilaan. Kampanjan ostaessanne saatte messulehden kampanjaan sisältyvän ilmoitustilan lisäksi lisätietoja ilmoitukseenne kuten tittelin tai alaotsikon, mahdollisen kattojärjestön tai taustaryhmän nimen, palvelu-/aukioloajat, yhteyshenkilön nimen, osoitteen, tarvittaessa kaksi puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta, messuosaston tunnuksen tai ohjelman tyyppi, aika ja paikka sekä verkossa kampanjasivuillenne mainoslauseen ja kampanjasivulle linkitetyn logonne messujen etusivujen yhteyteen. Saatte laajennetun ilmoitustilan myös tilaamalla promokampanjan tai tarjouskampanjan ja ostamalla siihen laajennetun ilmoituskampanjan.
- Niin ikään ilmoitustilaa voi laajentaa myös tuplailmoituksen muodossa tilatessanne näytteilleasettajana lisäpalveluna promo-/henkilökampanjan omien palveluiden mainostamiseen messulehdessä sekä henkilögalleriassa tai päinvastoin ostaessanne ohjelma-ajan tilaajana lisäpalveluna tarjous-/myyntikampanjan oman tarjonnan laajempaan markkinoimiseen messulehdessä sekä näytteilleasettajagalleriassa. Ostaessanne promo-/henkilökampanjan näytteilleasettajana tai tarjous-/myyntikampanjan esiintyjänä, saatte ilmoituksen sekä näytteilleasettajahakemistoon ja esiintyjähakemistoon, että näytteilleasettajagalleriaan ja henkilögalleriaan. Tuplailmoituksella saatte näytteilleasettajagalleriaan linkitetyn logonne messujen etusivujen yhteyteen, mutta edellä kuvattua laajennettua ilmoitustilaa tuplailmoitukseen ei sisälly.
- Virtuaalisen myyntipisteen sisältävään ilmoituskampanjaan kannattaa kampanjatyypin nimen mukaisesti liittää normaalihinnan lisäksi tarjoushinta ja/tai mahdollinen kohderyhmälle tarkoitettu erikoishinta. Kohdentamattomia tarjouksia voi olla tyyppiä, jossa alennuksen saa joko ostamalla tuotteen tai käyttämällä tiettyä kampanjakoodia ostotapahtuman yhteydessä. Lisäksi kampanjaan voi sisällyttää myös kohdennetun tarjouksen, jossa asiakas vastaanottaa kohderyhmään kuuluessaan kampanjakoodin, jolla voi lunastaa erikoishinnan käyttöönsä. Tavanomaisessa tarjouskampanjassa erikoishinta koskee vain Rajatiedon Yhteistyön jäseniä. Lisämaksusta kohdennettua tarjousta markinoidaan viestintäkampanjalla, jossa erikoishinnan voi tarjouksen voimassa ollessa lunastaa kaikkeen asiakasviestintäämme liitettävällä kampanjakoodilla.
- Esiintyjien promokampanjassa voi lähettää esiintyjätietojen ohella julkaistavaksi ohjelmatiedot enintään neljästä esityksestä (lähtökohtaisesti samalta henkilöltä tai henkilön edustamalta ryhmältä, ellei muuta ole sovittu). Kävijöille voi tarjota myös ennakkolippuja, linkitämme lipunmyyntisivun mielellämme kampanjaan (huom: messuorganisaation linjauksen mukaan vain vähintään 2 tuntia kestävät ohjelmanumerot voivat olla maksullisia). Kampanjaan sisältyvällä tapahtumasivuilla näkyy vain yksi lipun hinta, mutta ohjelman esittelytekstissä voi silti mainita erikseen mahdollisista erityisryhmille kohdennetuista alennuslipuista. Lisämaksusta voitte houkutella messuosastolla järjestettäviin esityksiin julkaisemalla oman ohjelmakaavion messulehdessä.
- Voitte lisäksi ostaa tarvittaessa kampanjalle reilusti lisänäkyvyyttä tilauksen yhteydessä, jolloin messulehdessä julkaistavaa rivi-ilmoitusta korostetaan värillisellä taustalla sekä otsikkokuvalla (logolla tai kasvokuvalla), jonka saatte myös messujen etusivujen yhteyteen. Messulehden painos on ollut viime aikoina 4000 kappaletta. Lisänäkyvyyden voi ostaa kampanjan tilaamisen yhteydessä huippuhintaan 32,25€ + ALV 24% – kaupan päälle tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden asettaa näkyville postituslistan liittymislomakkeen näytteilleasettajagalleriaan.
- Teknisesti alusta tarjoaa myös mahdollisuuden asiakkaalle muokata itse omaa kampanjasivua milloin vain verkkokaupan käyttäjätunnuksilla. Tämä ominaisuus on kuitenkin vasta koekäytössä ja tietoihin tai muihin sisältöihin tehtävät muutokset edellyttävät aina ylläpidon hyväksyntää ennen niiden julkaisua.
- Hengen ja Tiedon messujen messutoimisto avaa kampanjan noin 14 päivän kuluttua eräpäivästä, maksun ja kampanjan käynnistämisessä tarvittavien tietojen vastaanottamisen jälkeen, ellei tilauksen tiedoissa ole pyydetty ajoittamaan aloitusta myöhemmälle päivämäärälle. Alkamispäivä tulee olla enintään 6 kuukauden sisällä tilauksen tekemisen ajankohdasta.
- Kampanjassa julkaistavat tiedot pyydetään tilauslomakkeen täyttämisen yhteydessä verkkokaupan kassalla. Osa tiedoista on pakollisia, osan voi periaatteessa lähettää myöhemminkin näytteilleasettajan ilmoitusaineistolle, virtuaaliseen myyntipisteeseen tai esiintyjille suunnattujen sähköisten lomakkeiden/kirjoituspohjien avulla.
- Jos olette lisäksi kiinnostunut tarjoamaan kampanjatuotteisin tai -palveluihin liittyviä lahjakortteja valikoimiimme, voitte olla sen tiimoilta yhteydessä messutoimistoomme niin voimme keskustella tähän liittyvästä sopimusasiakkuudesta.
- Ilmoituskampanjaa voi myös halutessa laajentaa täysimittaiseksi messujen mainoskampanjaksi varaamalla edullisen mainoksen syksyn messulehteen – vuonna 2024 kahdeksasosasivun mainoksen voi ostaa yhteishintaan 85€ tai ¼ sivun mainoksen yhteishintaan 160€. Messulehden painos on noin 4000 kappaletta.
- Julkaistavaksi tarkoitetut aineistot tulisi toimittaa meille seitsemän päivän sisällä tilauksesta tai viimeistään viikkoa ennen kampanjan alkamispäivää, jos olet määritellyt tilauksessa alkamispäivän myöhemmäksi. Mikäli kampanja käynnistyy 30 päivän sisällä Hengen ja Tiedon messuista, tällöin aineisto tulisi toimittaa meille heti. Kampanja katsotaan käynnistyneeksi näiden määräpäivien umpeuduttua, vaikka aineisto toimitettaisiinkin meille myöhässä.
Ilmoituskampanja on fyysisten paikkavarausten tavoin kestotilaus ja se laskutetaan vuosittain, jos haluat jatkaa kampanjaa myös seuraavana vuonna. Kampanjan voi perua milloin vain, vuosimaksua ei kuitenkaan jälkeen päin palauteta kampanjan käynnistyttyä.
Kampanjan uusimisen yhteydessä verkkokauppa lähettää laskun noin kuukautta ennen kampanja-ajan umpeutumista (yksi vuosi), jotta asiakas voisi vahvistaa kampanjan jatkumisen viimeistään siinä vaiheessa, kun kampanja-aika umpeutuu. Mikäli kampanjaa ei vahvisteta seuraavalle vuodelle joko maksamalla kampanjan uusimista koskeva lasku tai vahvistamalla kampanja-ajan jatkamisesta suullisesti, kampanja päättyy automaattisesti sitä koskevan tilauksen purkautuessa.
Mainostamme kampanjoita myös etusivuilla ja muilla keskeisillä sivuillamme sekä messuesitteessä. Alla tarkempia tietoja kampanjan näkyvyydestä.
MITEN ILMOITUSKAMPANJA NÄKYY MESSULEHDESSÄ?
Rajatiedon Yhteistyö ry julkaisee Hengen ja Tiedon messuille sähköisen ja painetun messulehden, jonka painos on yleensä noin 4000 kappaletta. Lisäksi messulehti ilmestyy myös sähköisessä muodossa.
Osana tarjouskampanjaa tai myyntikampanjaa julkaistaan ilmoitus messulehden näytteilleasettajahakemistossa, jotka on järjestetty messuosaston sijainnin ja tunnuksen mukaan (virtuaaliset messuosastot luokiteltuna erikseen). Ilmoitukseen voidaan sisällyttää kampanjan järjestäjän mahdollisen messuosaston tunnuksen lisäksi nimi/otsikko, lyhyt noin 10 sanan esittely, puhelinnumero, sähköpostiosoite, käynti-/postiosoite, WWW-osoite sekä viittaus mahdollisiin nostoihin tai ilmoituksiin muualla messulehdessä. Lisäksi messulehdessä julkaistavaan näytteilleasettajien aakkoselliseen luetteloon voidaan lisätä asiakkaan ilmoittama vaihtoehtoinen nimi jos vieraamme etsivät messuosastoa eri nimillä.
Osana promo-/henkilökampanjaa vastaavasti julkaistaan messulehden esiintyjähakemistossa ilmoitus, jotka on järjestetty ohjelman ajan ja ohjelmatilan sijainnin mukaan (virtuaaliset palvelut erikseen). Ilmoitusta varten pyydämme esiintyjän tai henkilön nimen, lyhyen noin 10 sanan esittäytymisen, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen ja WWW-osoitteen. Ilmoitus voi sisältää myös ohjelman tyypin (ajan ja paikan yhteydessä) sekä viittaukset mahdollisiin toimituksen valitsemiin tarkempiin ohjelmatietoihin muualla lehdessä. Osana kohdennettua promokampanjaa messulehdessä voidaan julkaista lisäksi ohjelmakartta asiakkaan järjestämästä ohjelmasta. Esiintyjähakemistossa ei julkaista käynti-/postiosoitetta eikä messuosaston numeroa ja näytteilleasettajahakemistossa ei puolestaan viitata esitystietoihin erikseen, ellei kyse ole laajennetusta ilmoituksesta.
Ylempänä kuvatulla laajennetulla ilmoituksella saatte messulehteen myös lisätietoja kuten tittelin tai alaotsikon, mahdollisen kattojärjestön tai taustaryhmän nimen, palvelu-/aukioloajat, yhteyshenkilön nimen sekä tarvittaessa kaksi puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta (näytteilleasettajan yhteyshenkilön tai ohjelman järjestäjän yhteystiedot). Laajennettuun esiintyjähakemiston ilmoitukseen voidaan sisällyttää myös osoite sekä messuosaston tunnus ja vastaavasti näytteilleasettajahakemiston ilmoitukseen (enintään neljän) ohjelman tyyppi, aika ja paikka.
Lisäksi toimitus valitsee tavan, jolla esiintyjägalleriassa julkaistavat messuasiakkaiden ohjelmakuvaukset sekä kauppagalleriassa julkaistavat kumppaneiden tuote- tai palvelukuvaukset saavat näkyvyyttä. Toimituksen messulehdessä julkaisemat ohjelmakuvaukset ovat perinteisesti sisältäneet esiintyjän tai esiintyjien nimet + mahdollisesti myös titteli(t), ohjelman otsikon tai aiheen, sen tyypin ja mahdollisen hinnan, esityksen lyhyen kuvauksen, esitysajat ja -tilat, tapahtuman WWW-osoitteen sekä järjestäjän nimen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron + mahdollisen messuosaston paikkanumeron. Ohjelmatietojen yhteydessä voidaan myös mainita, mikäli ovet suljetaan esityksen ajaksi. Toimituksen valitsemien kumppanuusohjelmien tietojen (sisältäen tarjouskampanjan tilanneiden kumppaneiden tuote- ja palvelukuvaukset) julkaisusta messulehdessä ei ole vielä mitään vakiintunutta käytäntöä.
Ilmoitukselle voi myös erikseen ostaa lisänäkyvyyttä, johon sisältyy esittelyn korostaminen messulehdessä erivärisellä kehyksellä sekä logon/otsikkokuvan tai kasvokuvan julkaiseminen ilmoituksen yhteydessä. Korostukseen tulee kaupan päälle myös lisää verkkonäkyvyyttä sekä mahdollisuus liittää verkkosivuillemme liittymiskaavake postituslistoille, jos käyttämänne sähköpostilista-alusta sen teknisesti mahdollistaa.
Ilmoituksista julkaistaan sopimusehtojen mukaisesti ne sisällöt, joita asiakkaalta vastaanotamme. Rajatiedon Yhteistyö ry pidättää kuitenkin oikeuden tarvittaessa parannella messulehteen lähetettyjen aineistojen tyyliä ja kirjoitusasua. Muistutuksena, että aineistot tulee lähettää messulehteä varten 1.7.2024 mennessä.
ILMOITUSKAMPANJAN NÄKYVYYS VERKKOSIVUILLA
Rajatiedon yhteistyö ry ylläpitää näytteilleasettajagalleriaa osana Hengen ja Tiedon messujen järjestämistä. Osana tarjous- ja myyntikampanjaa julkaisemme kampanjasivunne näytteilleasettajagalleriassa (ns. virtuaalisen messuosaston), jonka monipuoliset ominaisuudet mahdollistavat yleisön tiedontarpeisiin vastaamisen tavalla, jossa vain mielikuvitus on rajana. Alempana löydätte ohjeet näiden tietojen lähettämiseksi, jossa yksilöidään myös näiden tietojen käyttöä tarkemmin.
Virtuaalinen messuosasto sisältää messulehdessä julkaistavan sisällön lisäksi entisen nimen, englanninkielisen nimen, maksimissaan noin 7000 merkin esittelyn sisältäen mahdolliset tekstilaatikot valitulla värillisellä taustalla ja kehyksillä (+ingressin), englanninkielisen esittelyn, julkaisuluettelon sekä esittelyvideon, siltä osin kuin näitä tietoja ja sisältöjä on meille lähetetty julkaistavaksi. Kampanjasivulla voidaan julkaista myös täydentäviä yhteystietoja (kuten tieto yhteyshenkilöstä ja linkit somekanaville). Virtuaalisen messuosaston yhteyteen voidaan myös asettaa näkyville värillinen logo tai muu otsikkokuva. Sivulle voidaan kytkeä alempana kuvatut virtuaalisen myyntipisteen tiedot.
Henkilögalleriassa julkaistavat promo-/henkilökampanjoiden tiedot (sekä mahdolliset ohjelmatiedot) sisältävät messulehdessä julkaistavien tietojen lisäksi laajemman enintään 6000 merkin henkilökuva-artikkelin (ja ingressin), julkaisuluettelon sekä mahdollisen videoesittelyn ja yhteystietoja. Mahdollisista esityksistä (enintään 4 kpl) julkaistaan messulehteä koskevassa kappaleessa kuvattujen ohjelmakuvausten lisäksi lisätietolinkin sekä kansikuvan tapahtumakalenteria varten, lyhyen kuvauksen järjestäjästä (jos ei esiintyjä itse tai messuosaston varannut näytteilleasettaja), muutaman lauseen ingressin ja enintään 2800 merkin kuvauksen – tai 500 merkin kuvauksen, jos kyseessä on lisäesitys.
Näiden kampanjasivujen sisältöä voidaan luokitella meille lähetettyjen luokittelutietojen eli perustamisvuosien, rekisteröitymisvuoden, kielitaidon, tarjolla olevien maksutapojen, toimialan sekä enintään 80 asiasanan perusteella. Virtuaalisia messuosastoja voidaan luokitella erilaisiksi luetteloiksi näiden tietojen perusteella (esim. aakkosellinen luettelo messuosaston nimen tai toimialan perusteella). Asiasanat tulee valikoida Rajatiedon asiasanaluettelosta tai kansalliskirjaston Finto-palvelusta yhdenmukaisen haettavuuden varmistamiseksi.
Laajennetun ilmoituskampanjan ostaessanne saatte kaupan päälle myös hieman lisää verkkonäkyvyyttä. Saatte verkossa kampanjasivuillenne mainoslauseen, jonka avulla voitte ohjata kävijöitä haluamallenne sivulle, sekä kampanjasivulle linkitetyn logonne messujen etusivujen yhteyteen.
Rajatiedon Yhteistyö ry pidättää oikeuden tarvittaessa täydentää ja parantaa esittelyjen tekstiasua sekä luokittelutietoja. Virtuaalisesta messuinfosta löydät tarkempia ohjeita näytteilleasettajagallerian tarjoamista mahdollisuuksista oman toimintanne ja tarjontanne markkinoimiseen. Messuorganisaatio voi hyödyntää aineistoja rajatiedon 50-vuotishistoriikissa vuonna 2025.
Verkkosivuilla julkaistavat sisällöt ehtivät vielä 30.8.2024. Jos julkaistava aineisto toimitetaan meille alle 2 viikkoa ennen messutapahtumaa, varaamme oikeuden julkaista tiedot verkossa vasta messujen jälkeen (ns. jälki-ilmoittautuneet). Messujen jälkeen avattavien jälki-ilmoittautuneiden kampanjoiden ilmoitusaineisto voidaan julkaista seuraavan vuoden messulehdessä. Kampanjasivujen tiedot voi lähettää verkkokaupan kassalla tilauslomakkeeseen sisällytettyjen lisäkenttien avulla, erillisellä sähköisellä näytteilleasettajan/esiintyjän kirjoituspohjalla tai Word-muodossa olevalla vastaavalla kirjoituspohjalla. Tarkempia ohjeita näiden tietojen lähettämisestä löytyy alempaa.
ILMOITUSKAMPANJAT HENGEN JA TIEDON MESSUILLA
Ilmoituskampanja täydentää Hengen ja Tiedon messujen näytteilleasettajagalleriaa sekä messusivujen ja messulehden ilmoitusaineistoja. Näytteilleasettajagalleriassa tai henkilögalleriassa sekä messulehdessä julkaistavat ilmoitukset ja kampanjasivut sisältyvät ilmoituskampanjan hintaan. Osana laajennettua tarjouskampanjaa voidaan messuasiakkaille kohdennettua viestintäkampanjointia hyödyntää erikoistarjousten mainostamiseen. Messuasiakkaana voitte halutessanne ostaa näytteilleasettajan lisäkulkulipun Hengen ja Tiedon messuille – ilmoituskampanjaan ei sisälly maksutonta kulkulippua.
Messut järjestetään 12. – 13. lokakuuta 2024. Messut avautuvat yleisölle kumpanakin päivänä klo 10.00. Messut päättyvät lauantaina 12.10 klo 18.00 ja sunnuntaina 13.10 klo 17.00, ovet suljetaan noin 15 minuuttia messujen päättymisestä. Messupaikkana toimii Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu, Isonnevantie 8, Helsinki.
Rajatiedon yhteistyö ry:n jäsenet voivat varata ilmoituskampanjan jäsenhintaan, joka sisältää -10% alennuksen tilauksen loppusummasta mahdollisia lisämaksuja lukuun ottamatta. Alennuksen saaminen edellyttää ensin rekisteröitymistä henkilö- tai yhteisöjäseneksi sekä ilmoitetun suuruisen jäsenmaksun maksamista. Promokampanjan ja tarjouskampanjan etuhinta on nyt 62,1€ vuodessa (50€ + ALV 24%). Pelkän ilmoitustilan sisältävän mainoskampanjan (myynti- tai henkilökampanjan) etuhinta jäsenille on nyt 27,9€ vuodessa (22,5€ + ALV 24%). Messuasiakkaalle esittelytiedoille ja mainosaineistolle tarkoitetun laajennetun ilmoitustilan sisältävän ilmoituskampanjan etuhinta on nyt 18€ vuodessa (14,52€ + ALV 24%) ja sen voi ostaa messupaikan, promokampanjan tai tarjouskampanjan tilaamisen yhteydessä. Kalliimman kohdennetun kampanjan hinta on 325€ + ALV 24%, sisältäen erikoistarjouksen sisältävän viestintäkampanjoinnin tai ohjelmakaavion sisältävän messulehden mainoksen.
KAMPANJAN MAKSAMINEN
Verkkokauppa tarjoaa kassalla mahdollisuutta maksaa tilaus maksukortilla (maksuvälityspalveluna toimii Stripe). Voit myös valita maksutavaksi laskun, jolloin verkkokauppa lähettää laskun paikoista sähköpostitse – laskun voi pyytää (tilauksen lisätiedot-kohdassa) lähetettäväksi myös kirjeitse tilauksen yhteydessä ilmoitettuun postiosoitteeseen. Laskulla maksettaessa tilauksen hintaan lisätään aina laskutuslisä, jonka suuruus on 4,5€.
Uuden kestotilauksen hinta tulee maksaa 14 päivän kuluessa laskun päiväyksestä tai varauksesta (7 päivän sisällä, mikäli messuihin on alle 35 päivää), jotta voimme käynnistää kampanjanne kahden viikon sisällä eräpäivän umpeutumisesta. Jos tilaus tehdään 1. heinäkuuta mennessä, saatte tietonne verkkosivujen lisäksi myös messuilla jaettavaan messulehteen, jota voitte myös pyytää jaettavaksi ennen messuja. Kun tilaus tehdään 23.8 mennessä, kampanja ehditään avaamaan verkkosivuillamme vielä ennen messuja.
Kun uusit kampanjan seuraavalle vuodelle, maksuaikaa on 14 päivää tai jos kampanjan uusiminen tapahtuu 35 päivän sisällä Hengen ja Tiedon messuista, 7 päivää. Kampanjan voi uusia seuraavalle vuodelle myös suullisesti, sopimalla maksuajan jatkamisesta.
Voitte ilmoittaa kassalla tilinumeronne mahdollisia palautuksia tai hyvityksiä varten, jolloin ne voidaan hoitaa kuukauden sisällä.
VIRTUAALISEN MYYNTIPISTEEN AINEISTON LÄHETTÄMINEN
Tarjouskampanjaan kuuluvat näytteilleasettajagallerian kampanjasivu sekä kauppapaikan virtuaalinen myyntipiste avataan noin 14 päivän kuluttua tilauksen eräpäivästä ja ilmoitusaineiston vastaanotettuamme, ellei tilauksen yhteydessä ole ilmoitettu myöhempää aloituspäivämäärää. Alkamispäivä tulee olla enintään 6 kuukauden sisällä tilausajankohdasta. Virtuaalisen myyntipisteen tilaajat pääsevät myös kumppanuusohjelmaamme vaikuttamaan messulehdessä julkaistaviin tietoihin, josta ei ole olemassa vakiintunutta käytäntöä. Teidän tulee ilmoittaa kampanjan tiedot verkkokaupan kassalla laajennetulla tilauslomakkeella, tai jos jotain unohtui niin erillisellä sähköisellä lomakkeella.
Myyntiartikkelia (päätuotetta tai -palvelua) kuvailevan otsikon ja noin 20 sanan lyhyen yleisesittelyn sekä laaajemman kuvauksen lisäksi voitte lisätä kampanjaan mahdollisen lisätarjontaa, ohjeita tai vinkkejä varten oheiskuvauksen väliotsikkoineen osana laajempaa tuotekuvausta ja sen otsikkoa, johon sisältyy lisäksi osio mahdollisille tilausehdoille, teknisille tiedoille tai muille lisätarkennuksille väliotsikkoineen. Kuvaukseen on mahdollista liittää lisäksi kansikuva ja sen alle kaksi pienempää tuotekuvaston kuvaa.
Kampanjassa on keskeistä päättää haluatteko liittää kampanjaan kohdentamattoman tarjouksen tai kohdennetun erikoistarjouksen vaiko kenties kummatkin. Perusmuotoinen tarjous voi lain mukaan olla voimassa enintään kaksi kuukautta, koska sitä ei ole tarkoitus kampanjan yhteydessä kohdistaa tietylle rajatulle kohderyhmälle. Sen sijaan kohdennettu erikoistarjous voi olla voimassa vaikka ympäri vuoden, koska sen on kampanjan sääntöjen mukaan tarkoitus olla vain rajatun ryhmän hyödynnettävissä, joka varmistetaan käyttämällä vain tälle rajatulle ryhmälle jaettavaa kampanjakoodia. Kampanjan tarkoituksen toteuttamiseksi olisi keskeistä liittää siihen ainakin jompi kumpi tarjoustyypeistä, vaikka teoriassa kampanjan voi luoda myös ilman asiakkaille suunnattavia tarjouksia.
Tehtyänne päätöksen tarjouksista, myyntiartikkelille tulee ilmoittaa normaalihinta, jonka tulee vastata sen normaalia myyntihintaa. Tämän jälkeen ilmoittakaa kampanjaan mahdollinen tarjoushinta ja mahdollinen rajatulle yleisölle kohdennetun erikoistarjouksen määrä euroina. Perusmuotoisessa tarjouskampanjassa erikoistarjouksen kohderyhmänä ovat Rajatiedon Yhteistyö ry:n jäsenet, kohdennetussa tarjouskampanjassa houkutellaan ostoksille kaikkia viestintäkampanjointimme piirissä olevia asiakkaita. Lisäksi ilmoitamme mielellämme kampanjassa jos samaa erikoistarjousta voi hyödyntää itse valitsemanne kohderyhmä kuten omat etuasiakkaanne tai jäsenenne. Normaalihinnan ja tarjousten sekä erikoistarjousten jälkeen voitte ilmoittaa vielä mahdollisen toimitushinnan sekä hintaan sisällytettävän arvonlisäveron prosentin.
Ilmoitettuanne tarjouskampanjaan tarjoushinnan ja erikoistarjouksen, teidän tulee ilmoittaa tarjousten kesto. Ilmoittakaa ensin päivämäärä, jolloin haluatte tarjoushinnan astuvan voimaan ja seuraavaksi päivämäärä, jolloin haluatte tarjouksen umpeutuvan. Asetamme siis tarjouksen umpeutumisen päivämäärän enintään kahden kuukauden päähän tarjouksen alkamisesta, vaikka päivämäärää haluttaisiin sitä myöhemmäksi. Seuraavaksi voitte ilmoittaa erikoistarjouksen keston ilmoittamalla sille alkamis- ja umpeutumispäivämäärät, jos haluatte määritellä sen kampanjan kestoa lyhyemmäksi. Jos kestoa ei ilmoiteta, tällöin katsomme erikoistarjouksen olevan voimassa koko seuraavan vuoden ajan.
Lopuksi voitte ilmoittaa kävijöitämme varten ilmoitettavat kampanjakoodit, jonka avulla kävijämme voivat hyödyntää tarjousta, jos alennuksen hyödyntäminen edellyttää kampanjakoodin ilmoittamista ostosta tehtäessä. Tarjoukselle mahdollisesti asetettava kampanjakoodi auttaa esimerkiksi tunnistamaan ne asiakkaat, jotka ostavat myyntiartikkelin saatuaan kampanjakoodin tietoonsa, erotuksena muualta saapuneista ostajista. Koska tarjouksen kampanjakoodi asetetaan näkyville kaupan sivuille, kuka tahansa kävijä voi sitä hyödyntää. Kampanjakoodin asettaminen tarjoukselle ei ole pakollista. Kohdennetulle erikoistarjoukselle kampanjakoodin ilmoittaminen on sen sijaan pakollista. Ilmoittaessanne kampanjan tiedot kassalla tai erillisellä lomakkeella, voitte ilmoittaa erikseen toisen erillisen kohderyhmälle lähetettävän kampanjakoodin, jonka avulla pääsee lunastamaan kohdennetun erikoistarjouksen.
Tilauksen maksamisen yhteydessä verkkokaupan kassalla sijaitsevalla laajennetussa tilauslomakkeessa teitä pyydetään lähettämään edellä mainittujen tietojen sekä kuvausten lisäksi enintään viisi avainsanaa sekä sen painikkeen tekstin, josta kävijä voi suorittaa ostoksen/tilauksen tai ottaa yhteyttä ostoksen/tilauksen suorittamiseksi. Painikkeeseen tuleekin siis ilmoittaa myös WWW-osoite kävijän ohjaamiseksi ostoksille, joka voi olla myös sähköpostiosoite jos teillä ei ole WWW-sivua ostoksia varten.
Virtuaaliselle myyntipisteelle tulevat tiedot lähetetään lähtökohtaisesti verkkokaupan kassan tilauslomakkeen sitä kokevissa lisäkentissä verkkokaupan kassalla. Voimme luoda tilauksen myös asiakkaan puolesta 10 euron käsittelymaksun hinnalla. Voitte lähettää osan tiedoista tai päivittää niitä myös jälkeen päin verkkokaupan oman käyttäjätilin sivuilla, sähköpostitse tai erillisellä sähköisellä kirjoituspohjalla.
Suosittelemme vahvasti lähettämään kaikki tiedot kerralla – mikäli päivitätte lähettämiänne tietoja jälkikäteen oman käyttäjätilin sivuilla, ilmoittakaa päivittämistänne tiedoista meille niin käymme noutamassa uudet tiedot kampanjan päivittämistä varten. Kampanjan alkamisaikaa, tuotekuvastoa, normaalihintaa ja verotusprosenttia ei voi muuttaa jälkeen päin. Tarjouskampanjalle avataan lisäksi kampanjasivu näytteilleasettajagalleriaan, jonka aineiston lähettämisestä voit lukea tarkemmin seuraavasta luvusta.
NÄYTTEILLEASETTAJAN ILMOITUSAINEISTON LÄHETTÄMINEN
Seuraamalla näitä ohjeita helpotatte Hengen ja Tiedon messujen messuorganisaation työtä niiden messujulkaisujen toimittamisessa, joihin ilmoitusaineisto tulee. Ilmoitusaineiston lähettäminen on tehty mahdollisimman helppokäyttöiseksi ja se onnistuu kätevästi joko täyttämällä erillinen näytteilleasettajan ilmoitusaineiston kirjoituspohja tai täyttäessänne verkkokaupan kassalla olevan laajennetun tilauslomakkeen, johon kirjoituspohjan tiedot on sisällytetty. Pieni osa pyydettävistä tiedoista on pakollisia valtaosan kohdista ollessa vapaavalintaisia. Ilmoitusaineiston julkaisemisesta vastaa näytteilleasettajagallerian ylläpito sekä messulehden toimitus.
Suosittelemme lähettämään kaikki tiedot kerralla, mutta kuitenkin huolellisesti. Jos päädytte lähettämään tulevien messujen tiedot ensin osittain ja haluatte sitten myöhemmin vielä täydentää kirjoituspohjan lomakekohtiin uusia tietoja, voitte halutessanne lähettää ne myös tekstimuodossa sähköpostitse tai verkkokaupan oman käyttäjätilin sivujen kautta, jolloin teidän ei tarvitse täyttää uudelleen pakollisia kohtia. Voimme myös pyynnöstä lähettää näytteilleasettajan ilmoitusaineiston kirjoituspohjan sähköpostitse Word-muodossa. Laskutamme kampanjan alkamisen jälkeen tehtävien muutosten suorittamisesta tai uuden tilauksen luomisesta asiakkaan puolesta käsittelymaksun 10€. Huolellisuus kannattaa, sillä kun tiedot on täytetty huolella yhtenä vuonna, työn tulosta voi pitkälti sellaisenaan hyödyntää seuraavinakin vuosina. Ennen muokkausmahdollisuuden käyttöönottoa tilauksen tietoja voi muuttaa maksutta kerran vuodessa tilauksen vahvistamisen yhteydessä.
Nimitiedot ilmoitettuanne teidän tulee lähettää julkaisujamme varten värillinen valokuva, joka esittää logoanne tai soveltuu muutoin otsikkokuvaksi eri yhteyksiin. Otsikkokuva/logo näkyy kävijälle julkaisuissamme pääsääntöisesti melko pienikokoisena, joten on kuvan valinnassa hyvä huomioida, etteivät pienet yksityiskohdat välttämättä siitä erotu. Kuvan tulisi olla mahdollisimman hyvällä resoluutiolla (suositus 300 dpi) ja mielellään leveyssuunnassa hieman suurempi kuin korkeussuunnassa (400×550-750px). Verkkosivuilla kuvan reunoista saattaa rajautua sisältöä pois osalle kävijöistä, jos logonne on kovin neliömäinen tai sitä kapeampi, joten toivoisimme teidän tarvittaessa valmiiksi leventävän kuvan sisältöä tyhjillä reunamarginaaleilla.
Kuvaa hyödynnetään ainakin näytteilleasettajagalleriassa ja näytteilleasettajaluettelossa verkkosivuilla. Logoa voidaan käyttää myös messulehdessä julkaistavan ilmoituksen yhteydessä, mikäli olette ostanut ilmoituskampanjallenne lisänäkyvyyden tilauksen yhteydessä. Voitte lähettää kuvan tiedostona verkkokaupan kassalla, linkkinä sähköisessä kirjoituspohjassa tai liitetiedostona osoitteeseen info(at)rajatieto.fi (korvaa sähköpostiosoitteen (at)-sana @-merkillä). Henkilöesittelyjen yhteydessä vastaavasti julkaistaan värillinen kasvokuva (n. 800×1100-1500px).
Artikkeli pysyy näytteilleasettajagalleriassa messujen jälkeenkin, ellei asiasta ole sovittu mitään muuta – kerralla hyvin tehty esittely omaa pitkän käyttöajan vuodesta toiseen ja voi olla ainakin osin hyödynnettävissä pitkänkin tauon jälkeen. Mahdollisen edellä kuvatun ingressin sisältävä esittelyartikkeli lisätään runkotekstiksi otsikkotietojen alapuolelle, ennen mahdollista sivuille upotettavaa esittelyvideota ja kotisivuillenne johtavaa painiketta. Voitte laittaa esittelyä käsittelevään kenttään hakasulkeisiin linkkejä artikkeliin haluamaanne oheiskuvitukseen tai toiveita tekstilaatikoiden liittämisestä (seuraava kohta). Tekstin pituuden tulisi olla vähintään 300, enintään 5000 merkkiä. Henkilögalleriaan tekstilaatikoita ei voi lisätä, koska sen sijaan pääohjelmien tiedot voidaan lisätä näkyville tekstilaatikoina.
Yllä kuvattuun esittelyartikkeliin voidaan liittää soveltuviin kohtiin myös yksi tai useampi erillinen tekstilaatikko. Tekstilaatikot ovat kehystettyjä osioita, jonka sisällä on laatikon taustavärillä ja/tai reunaviivoilla korostettua tekstiä. Artikkeli voi sisältää 1-3 kpl tekstilaatikkoja. Voitte laittaa hakasulkeisiin pyynnön niiden sijoittelusta ja kuvituksesta (liittämällä mukaan kuvien linkit) – tekstilaatikon grafiikasta (taustavärityksestä ja fonteista) voitte esittää toiveita erillisessä verkkokaupan lisäkentässä tekstilaatikkokenttien jälkeen. Oletusarvoisesti ne sijoitetaan rinnakkain sellaiseen kohtaan runkotekstiä, joka parhaiten sopii tekstilaatikoiden sisällön tarjoamaan kontekstiin. Voitte myös lisätä varsinaisen artikkelin runkotekstiin hakasulkeisiin ilmoituksen, mihin kohtaan haluatte järjestysnumerolla tietyn tekstilaatikon (tekstilaatikko 1, 2 tai 3). Kukin laatikko voi sisältää enintään 500 merkkiä tekstiä.
Voitte myös ilmoittaa verkkokaupan kassalla sijaitsevan laajennetun tilauslomakkeen tai sähköisen kirjoituspohjan lopuksi, mikäli haluatte liittää kampanjasivullenne upotettavan postituslistan liittymislomakkeen (hinta 5€ + ALV 24%). Liittymiskaavakkeen liittäminen verkkosivuille edellyttää, että käyttämänne sähköpostilista-alusta mahdollistaa teknisesti upotuskoodin lisäämisen. Tämän palvelun voi saada myös maksutta kaupan päälle kun tilaatte lisänäkyvyyden kampanjallenne. Vastaanotamme upotuskoodin erikseen sähköpostitse tai muulla sovitulla tavalla.
Seuraavaksi ilmoittakaa halutessanne messuosaston ohjelmien perustiedot, jos järjestätte esityksiä mahdollisella fyysisellä messupaikalla. Messupaikkaa tilatessa voitte ilmoittaa nämä perustiedot kaupan tuotesivulla, muissa tilauksissa voitte ilmoittaa perustiedot verkkokaupan kassan laajennetun tilauslomakkeen tai sähköisen kirjoituspohjan lisätietoja-osiossa. Näitä perustietoja ovat ohjelman aika, esiintyjä ja otsikko ohjelmakaaviota sekä verkkosivuja varten ja mahdollinen hinta, jos ohjelma on maksullinen (maksullista ohjelmaa voi järjestää vain erityisluvalla tai jos esityksen pituus on vähintään 2 tuntia). Tietojen merkkimäärä enintään 1000 merkkiä.
Jos tilaatte tämän ilmoituskampanjan lisäksi fyysisen messupaikan, sen jakaminen useamman kuin yhden näytteilleasettajan kesken on mahdollista, jolloin paikan hintaan lisätään yhteispaikkamaksu 20-150€. Messupaikan jakaminen on mahdollista joko osittamalla se useiden näytteilleasettajan kesken tai jakamalla se eri päiville siten, että lauantaina ja sunnuntaina paikasta vastaavat eri näytteilleasettajat. Eri näytteilleasettajien tulee lähettää julkaistavaksi oman esittelynsä jokainen erikseen käyttämällä sähköistä kirjoituspohjaa. Nämä yhteispaikat ja paikan jakamisen tapaa koskevat tiedot voi ilmoittaa verkkokaupan kassan tilauslomakkeella näytteilleasettajan ilmoitusaineiston perustietoja koskevan osion lopuksi tai sähköisessä kirjoituspohjassa lisätieto-kohdassa.
Lopuksi voitte ilmoittaa Y-tunnuksen, joka on pakollista mikäli ilmoitatte tilaajaksi yrityksen tai toiminimen. Lisäksi suosittelemme messupaikkaa tilatessa ilmoittamaan tilinumeron, joka nopeuttaa mahdollisten hyvitysten saamista rahallisten suoritusten kautta (tietoa kysytään verkkokaupan kassan tilauslomakkeella heti laskutustietojen jälkeen vain, jos tilaukseen sisältyy fyysinen messupaikka). Fyysistä messupaikkaa tilatessa teidän tulee myös ilmoittaa, kuinka monta messupöytää varaatte mahdolliselle omalle pöytä- tai luokkapaikallenne – voitte vastata “en osaa sanoa” jos ette osaa arvioida vielä tarkkaa määrää tai ainakin suuntaa-antavaa enimmäismäärää. Messualueelta Helsingin Suomalaiselta Yhteiskoululta voi lainata maksutta luokkatiloista pulpetteja ja pöytiä (useimpien koko on 49x70cm, mutta pidempiäkin pöytiä messualueelta löytyy).
Lisätietoja-osiossa voi myös ilmoittaa halukkuudesta varata 1/4 sivun tai 1/8 sivun mainostilaa messulehdestä, myöntää luvan mahdollisten omien messuohjelmien tallentamiseen ja liittyä postituslistallemme. Tilaussivulla voitte puolestaan ostaa ilmoituksen korostuksen ja laajennettua ilmoitustilaa. Mikäli varaatte myös messupaikan, pöytäpaikkojen tai luokkapaikkojen tilaussivuilla voitte lisäksi lunastaa sähkön messupaikalle sekä vuokrata rajatusti messukalusteita.
TILAUSEHDOT
Verkkokauppa lähettää laskun ilmoituskampanjasta sähköpostitse, poikkeustapauksissa laskun voi tilata myös kirjeitse. Tilauksia voi muuttaa ja niitä voi peruuttaa sopimusehdoissa ilmoitetuissa puitteissa. Ilmoituskampanja tilataan vuodeksi kerrallaan ja sen tietoja voi tarpeen vaatiessa päivittää pääsääntöisesti kerran vuodessa kunnes palveluun avautuu mahdollisuus muokata sisältöjä itse. Tietoja voi päivittää tilauksen vuosimaksun suorittamisen yhteydessä verkkokaupan kassalla (suositus) tai näytteilleasettajan ilmoitusaineistolle, virtuaaliseen myyntipisteeseen tai esiintyjille suunnattujen sähköisten lomakkeiden avulla. Ilmoitathan laskutusta varten Y-tunnuksen kassan lisätiedot-osiossa.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.